י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התפרצות ההמונים בוושינגטון

בשל ההפגנות האלימות: טראמפ הובהל לבונקר

הנשיא טראמפ הובהל למקום מאובטח בבית הלבן ביום שישי בערב בזמן שההפגנות בוושינגטון הבירה התחזקו בסמוך לבית הלבן • צפו בתיעוד מהתפרצות ההמונים בוושינגטון

בשל ההפגנות האלימות: טראמפ הובהל לבונקר
דונלד טראמפ צילום: יח"צ

נשיא ארצות הברית דונאלד טראמפ הובהל למקום מאובטח בבית הלבן ביום שישי בערב בזמן שההפגנות בוושינגטון הבירה התחזקו בסמוך לבית הלבן.

הנשיא הובהל לבונקר השוכן מתחת לאגף המזרחי של הבית הלבן ומשמש כמקלט ובו יש תקשורת מאובטחת לנשיא ארצות הברית. במקום יש מיגונים שונים למקרי חירום.

ה'ניו יורק טיימס' פרסם ממקור בבית הלבן כי ביום שישי בערב החלו הפגנות גדולות מחוץ לבית הלבן, דבר שהכניס את השירות החשאי למגננה. בפועל, גורמים רשמיים אמרו כי הם לא היו  בסכנה מוחשית. רק לא רצו לקחת סיכון.

כזכור, טראמפ ומשפחתו היו בבית הלבן בזמן ההפגנות שהפכו לאלימות שני לילות ברציפות, והשירות החשאי, כאמור, החליט לא לקחת סיכון.

בתוך כך, אחד עשר בני אדם נעצרו אתמול (ראשון) בלונדון כאשר אלפי מפגינים צעדו בשקט בסמוך לשגרירות ארה"ב בלונדון. מאות נוספים יצאו לרחובות קרדיף ומנצ'סטר כדי להפגין נגד הרג ג'ורג' פלויד, גבר אפרו אמריקאי שנמחץ למוות על ידי שוטר לבן.

קריאות "אני לא יכול לנשום" נשמעו מפי המפגינים, אלו המילים שפלויד נשמע אומר בהתנשפות לפני מותו כששוטר לבן כרע על צווארו במיניאפוליס, מינסוטה, ביום שני האחרון.

המפגינים הפרו את האיסור על התכנסויות המוניות בכיכר טרפלגר, ועשו את דרכם לשערי רחוב דאונינג 10 בית ראש הממשלה, ומשם לכיוון שגרירות ארה"ב.

שלושה מתוך החמישה נעצרו בגין הפרה של חוקי הריחוק החברתי, כך אמרו במשטרה. השניים האחרים עוכבו בגין תקיפת שוטרים. והשאר בשל אי ציות למשטרה.

בהצהרת המשטרה נאמר: "המשטרה ביצעה חמישה מעצרים במהלך ההפגנה שהתרחשה מחוץ לשגרירות ארה"ב, שלושה מעצרים בוצעו בגין הפרת הריחוק החברתי, ושניים בגין תקיפת שוטרים. העצורים הם בני 17-25. כולם נלקחו למעצר במשטרה. בנוסף, מאות מפגינים צעדו ברחובות קרדיף ומאנצ'סטר, אך שם לא דווח על הפרות סדר".

דונאלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד