י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
על רקע הקיצוצים

היועץ הכלכלי של נתניהו: "לא תהיה העלאת מסים"

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה והיועץ הכלכלי של ראש הממשלה פרופ' אבי שמחון: העלאת מסים בתקופה הנוכחית - "טעות גדולה"

היועץ הכלכלי של נתניהו: "לא תהיה העלאת מסים"
פרופ' שמחון צילום: יונגרייס

יו"ר המועצה הלאומית לכלכלה והיועץ הכלכלי של ראש הממשלה פרופ' אבי שמחון, התראיין אתמול (ראשון) לרשת ב' ואמר כי השנה לא צפויה העלאת מסים. פרופ' שמחון אמר כי לדעתו העלאת מסים בתקופה הנוכחית "תהיה טעות גדולה". פרופ' שמחון העריך שגם בשנה הבאה לא צפויה העלאת מסים.

בריאיון לתוכנית "צבע הכסף" בכאן רשת ב, הרגיע פרופ' שמחון בנוגע לקיצוץ הרוחבי שאישרה הממשלה אתמול ואמר כי מדובר בהחלטה טכנית בלבד וכי המשרדים החיוניים לא יפגעו. "מדובר על אנשי מטה, המוסד לביטוח לאומי ולשכת התעסוקה לא ייפגעו". לדבריו, "לקחו תקנים קיימים והעבירו אותם למשרדים החדשים - אף אחד לא יפוטר".

הכוונה לקצץ גם בביטוח הלאומי ושירות התעסוקה כדי לאפשר הקמה של כמה לשכות במשרדים הממשלתיים החדשים, בזמן שבישראל עדיין ישנם יותר ממיליון מובטלים, עוררה סערה רבתית וביקורת רבה על הממשלה בסופו של דבר זה בוטל ולא קוצץ בביטוח הלאומי.

כאמור, מוקדם יותר היום אישרה הממשלה את הקיצוץ הרוחבי במשרדיה, כדי להקים משרדי ממשלה חדשים. בעקבות התנגדותו של שר החוץ גבי אשכנזי, הוסכם להוריד את גובה הקיצוץ במשרדו מ-11.5 מיליון שקלים ל-4.8 מיליון. כך, שבפועל יקוצצו 16 תקנים, כולם תקני מטה ולא של דיפלומטים.

 

ביטוח לאומי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד