י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
משבר הקורונה

חשש כבד בארה"ב: התפרצות קשה בעקבות המחאה

חשש כבד בארה"ב כי בעקבות גל המחאות על מותו של האפרו-אמריקאי, תגיע התפרצות קורונה מחודשת. לפי המומחים, כשהמפגינים צועקים קריאות בהפגנות, חלקיקי הנגיף עלולים לעבור אחד לשני

חשש כבד בארה"ב: התפרצות קשה בעקבות המחאה
השוטר שרכן על פלויד עד מוות צילום: באדיבות המצלם

מומחים מזהירים כי גל נוסף עלול להתפרץ בארצות הברית בעקבות הפגנות הענק המתרחשות שם במחאה על מותו של ג'ורג' פלויד בידי שוטר. ע"פ המומחים, התכנסויות המפגינים בצפיפות עלולות לגרום להתפרצות נוספת של נגיף הקורונה, כך דווח בחדשות 12.

ד"ר קייטי פאסרטי – מנהלת רפואית העוסקת במניעת מחלות זיהומיות בשארלוט, צפון קרוליינה, אמרה כי המפגינים שמשתתפים במספר רב של הפגנות בערים שונות ובמדינות שונות ונעים מהפגנה להפגנה עלולים להדביק מספר רב של אנשים "זו הכנה לגל שני של התפשטות".

ראשת עיריית אטלנטה, קישה לאנס בוטומס, המליצה למפגינים לעבור בדיקת קורונה. "אם הייתם בין המפגינים – כדאי שתעברו בדיקת קורונה, בארה"ב עדיין משתוללת מגפה שהורגת שחורים ושחומים במספרים גבוהים בהרבה". גם נתוני המרכז האמריקני לשליטה במחלות מצביעים על כך שאחוז האפרו-אמריקנים שנפגעים מהמחלה גבוה יחסית למספרם באוכלוסייה.

המומחים טוענים כי כשהמפגינים צועקים קריאות בהפגנה, חלקיקי הנגיף עלולים לעבור בקלות אל המפגינים, או דרך שיעולים והתעטשויות ובפרט שההפגנות נערכות בצפיפות רבה תוך התקבלות של מספר רב של אנשים במקום אחד.

בניו יורק פרסמו הרשויות הנחיות למפגינים בתקופת הקורונה והדגישו כי עליהם לעטות מסכות, לחטא את ידיהם ואף להגן על העיניים מפני פציעות.

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד