י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
האבטלה במשק

מנכ"ל האוצר לשעבר: השבועות הבאים יהיו קריטיים

האבטלה במשק: מנכ"ל משרד האוצר לשעבר ירום אריהב - הכלכלה חטפה מכה קשה וכי השבועות הבאים יהיו קריטיים

מנכ"ל האוצר לשעבר: השבועות הבאים יהיו קריטיים
חרדי בלשכת התעסוקה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

חלקים גדולים במשק כבר חזרו לפעילות, אולם למרות זאת שיעור האבטלה נותר גבוה. על פי הנתונים של שירות התעסוקה, רק 224,421 ישראלים חזרו לעבודה מאז ההקלות, בשעה ש-104,834 דורשי עבודה חדשים נרשמו באותה התקופה, ירום אריאב מנכ"ל האוצר לשעבר מנסה להסביר בשיחה לחדשות 12 את הסיבות לכך.

אריאב סבור כי אכן הרבה עובדים עדיין לא חזרו למשק הסיבה לכך לדבריו היא משום שהביקוש בשוק לא גדל "גם היצע העובדים לא חזר במלואו וגם הביקוש, מצד ההיצע, בענפים כמו הבידור והנופש העובדים עדיין לא חזרו, ובצד הביקוש הציבור לא חזר לצריכה פרטית ברמות של לפני המשבר. הציבור מרגיש עשיר פחות וקונה פחות ובהתאם העסקים צריכים פחות עובדים".

מנכ"ל האוצר לשעבר מסביר סיבה נוספת למה נתוני האבטלה עדיין גבוהים, הוא מסביר משום שמעסיקים רבים ממתינים להחזיר את עובדיהם מיוני, "התוכנית שגיבשה הממשלה מעניקה לעסקים סיוע מלא רק עבור עובדים שחוזרים החל מאחד ביוני", סיפר. "לכן יכול להיות שבעלי עסקים החליטו שלא לגייס בשבוע הקרוב על מנת ליהנות ממלוא המענק".

לסיום אומר אריאב כי הכלכלה חטפה מכה קשה וכי השבועות הבאים יהיו קריטיים, "המכה שהכלכלה חטפה קשה מאוד, חלק מהעובדים יחזרו לעבודה, אבל לא כולם, אין ציפייה כזאת. העלייה בנתוני התעסוקה בקצב איטי הייתה צפויה. כעת עם כניסת המענק מהמדינה, השבועות הקרובים יהיו קריטיים על מנת לקבל תמונה על מצב המשק והאבטלה".

משרד האוצר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד