ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
חופש הביטוי

ביקורת על מנכ"ל פייסבוק שלא מצנזר את טראמפ

לאחר שרשת טוויטר סימנה בשבוע שעבר ציוצים של הנשיא טראמפ וציינה כי "ציוץ זה עלול להטעות", בכירים ברשת פייסבוק מפעילים לחץ על המנכ"ל מארק צוקרברג לנקוט באותה דרך מול פרסומיו של הנשיא | צוקרברג מגיב: "העמדה שלנו היא שעלינו לתת כמה שיותר חופש ביטוי"

ביקורת על מנכ"ל פייסבוק שלא מצנזר את טראמפ
דונלד טראמפ צילום: יח"צ

בכירים בחברת פייסבוק מוחים על החלטת מנכ"ל פייסבוק מארק צוקרברג, שלא להסיר או לסמן את הפוסטים של הנשיא ארה"ב דונלד טראמפ בדומה למה שאפליקציית טויטר עשתה, בין הבכירים הללו, מנהל עיצוב המוצר של פיד החדשות (ניוז פיד) של פייסבוק כי "יעשה הכל כדי לגרום לו לשנות את עמדתו", כך דווח ב'גלובס'.

בכירים רבים אינם מרוצים מהחלטת מנכ"ל פייסבוק ומתכוונים להתארגן יחד על מנת לגרום לו לשנות את החלטתו, בכיר אחר בחברה צייץ כי: "אי-פעולה אינה הפתרון. הנהלת פייסבוק טועה. הבעתי את דאגתי בתוך החברה ואמשיך לעשות זאת. אני מאמין במשימה שלנו ובחבריי לצוות". מפייסבוק לא נמסרה תגובה.

כזכור טוויטר סימנה ציוצים של טראמפ וכתבה לצידם כי "ציוץ זה עלול להטעות", הציוצים אותם טוויטר סימה כמטעים, היו בנוגע לטענה כי הצבעה בדואר בבחירות תוביל להונאת בוחרים. טוויטר סימנה סימון קריאה לצד הציוץ של הנשיא והודעה שבה קראה למשתמשים לבדוק את העובדות בציוציו של הנשיא.

הפוסט של טראמפ שעורר מחלוקת היה כשהתייחס למהומות האדירות שמתחוללות באמריקה ונגרמו כתוצאה ממותו של מחאת של פלויד, אזרח אפרו אמריקאי בידי שוטר טראמפ כתב כי "דיברתי עם המושל טים וואלס ואמרתי לו שהצבא איתו לאורך כל הדרך. בכל קושי שיהיה אנחנו נשיג שליטה, אך כאשר הביזה מתחילה הירי מתחיל. תודה!". מאוחר יותר  הנשיא הבהיר את דבריו אומר כי  לא אמר את הדברים  כ"הצהרת כוונות" אלא כ"עובדה".

בחברת טוויטר החליטו לסמן את הציוץ של הנשיא כ"מאדיר אלימות" והוא נחסם לשיתוף, אך פייסבוק בחרה שלא לעשות דבר עם פרסום זהה שהופיע אצלה, והשאירה את הפוסט באוויר ללא סימון.

צוקרברג כתב כי הוא "יודע שאנשים רבים לא היו מרוצים מכך שהשארנו את הפוסטים של הנשיא באוויר, אך העמדה שלנו היא שעלינו לתת כמה שיותר חופש ביטוי, אלא אם הדבר מהווה סיכון מיידי לגרימת נזק או סכנה ספציפיים, כפי שמפורטים במדיניות שלנו".

פייסבוק דונלד טראמפ מארק צוקרברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד