ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
עוקצים בחזרה

איראן לארה"ב: "חדלו מהאלימות; תנו לאזרחים לנשום"

לאחר שהנשיא טראמפ עקץ בעבר את ההנהגה האיראנית וקרא לה לתת לאזרחים חופש ביטוי וחופש להפגין, דובר משרד החוץ האיראני מנצל את המהומות בארה"ב ועוקץ בחזרה: "העולם נמצא לימינכם. איראן מזועזעת ממעשיה האלימים של המשטרה האמריקנית כלפי אזרחיה".

איראן לארה"ב: "חדלו מהאלימות; תנו לאזרחים לנשום"
שוטרים בארה"ב מתגוננים צילום: unsplash

הממשל האיראני לא נשאר אדיש אל מול המהומות הקשות בארה"ב ולא מפספס את ההזדמנות לעקוץ את האמריקאים. דובר משרד החוץ האיראני עבאס מוסאווי פנה לאמריקאים ואמר כי "אני קורא לכל אנשי הממשל והמשטרה בארה"ב: חדלו מהאלימות שלכם נגד בני עמכם, ותנו לאזרחים לנשום", תוך שהוא משתמש במילותיו האחרונות של ג'ורג' פלויד, שאמר טרם יצאה נשמתו, "אני לא נושם", מילים שהפכו לסיסמת המחאה בארה"ב.

בהמשך הוא פנה למפגינים ואמר כי "העולם נמצא לימינכם. איראן מזועזעת ממעשיה האלימים של המשטרה האמריקנית כלפי אזרחיה, ותומכת במחאה המוצדקת שלכם". 

גם שר החוץ האיראני מוחמד ג'וואד זריף התייחס למהומות ואמר כי "הממשל האמריקני מבזבז את כספי אזרחיו. לעם באמריקה נמאס מהגזענות, השחיתות, האי-צדק וחוסר היכולת של מנהיגיו – והעולם שומע את קולם. כפי שאמרתי פעמים רבות, לא מפתיע כלל שהמחאות ממשיכות בארה"ב – כי האזרחים דורשים שמנהיגיהם ישתמשו במשאביהם כדי לטפל בצרכיהם הלגיטימיים. אנחנו מגנים את השימוש של הממשל בטקטיקות אלימות כדי לדכא את קולם, ביניהם כליאת אזרחיהם וסירוב לבקשותיהם".

איראן מוחמד זריף דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד