ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מותו של גורג' פלויד

הבן היתום נגד המחאות: "אלימות אינה פתרון"

בעוד המהומות בארה"ב נמשכות, דווקא בנו של הקורבן שמותו הצית את גל המחאה האלים, קורא להפסקת האלימות וטוען כי ההתנהגות הזאת אינה הפיתרון

הבן היתום נגד המחאות: "אלימות אינה פתרון"
אריתראים בישראל. אילוסטרציה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

קווינסי מייסון פלויד, בנו של ג'ורג' פלויד שהומת באכזריות על ידי שוטר לבן - מה שהצית את גל המחאות האלימות בארה"ב, אמר בהצהרה שמסר לתקשורת, כי "הריסת דברים לא תפתור שום דבר, אלימות היא לא הפתרון".

לדבריו, "מרגש אותי לראות את כל האנשים שמפגנים אהבה לאבי". מייסון שהגיע יחד עם אחותו להפגנה, סיפר כי הוריו גרושים וכי עברו הרבה מאוד שנים מאז שנפגש בפעם האחרונה עם אביו. "כשהדיווחים על המקרה התחילו להתפשט בתקשורת לא זיהיתי במי מדובר עד שאמי התקשרה אלי ואמרה לי שמדובר באבא שלי. עברו שני מאז שנפגשנו בפעם האחרונה".

קוני מייסון, אחותו של קווינסי אמרה כי "כל התמיכה שאנחנו מקבלים מחברי הקהילה בעיר שלנו היא הדרך הנכונה, וזה מה שעוזר לאחי להתמודד עם כל האובדן". הם הוסיפו כי הלווייתו של פלויד תיערך בעיר יוסטון, אך התאריך טרם יודע. 

פקד משטרת מיניאפוליס מדריה ארדונדו הגיב בראיון לרשת CNN על ההרג ואמר כי "ג'ורג' פלויד מת על ידינו ולכן אני רואה את הנושא כמורכב עוד יותר. יכול להיות שאם קול אחד היה מתערב, היינו במקום אחר היום". 

לדבריו, "זה לא היה אנושי, ישנן אמירות מוחלטות בחיים כמו העבודה שאנחנו חייבים אוויר כדי לנשום. מותו של ג'ורג' הייתה אמת מוחלטת שזה היה פסול. לא הייתי צריך ימים, שבועות או תהליכים ביורוקרטיים כדי להבין שמה שקרה ביום שני האחרון לא היה צריך להתרחש".

גורג' פלויד הפגנות אלימות שנאת שחורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד