י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
"התנהלות אנטישמית"

הממשל האמריקני תובע את העירייה: הגבילה הפעלת בתי ספר חרדים

משרד המשפטים בארצות תובע את העיירה ג'קסון שבני ג'רזי, בגין הגבלות על בתי ספר יהודים שתוכננו לקהילה היהודית החרדית • "משרד המשפטים ישתמש במלוא כוחו וסמכותו כדי להפסיק התנהלות אנטישמית כזו"

הממשל האמריקני תובע את העירייה: הגבילה הפעלת בתי ספר חרדים
סיום הש"ס בניו ג'רזי צילום: ליפא שטאובר

מחלקת המשפטים הודיעה כי היא הגישה תביעה נגד 'ג'קסון טאון' ניו ג'רזי, בטענה כי יישמו תקנות מכוונות המגבילות הפעלת בתי הספר החרדיים, כמו כן העיירה עשתה הכל כדי למנוע מחרדים להתגורר במקום. בתביעה נטען כי העירייה התנכלה לבתי ספר כולל ישיבות.

בתביעה נאמר, כי העיירה העבירה שתי תקנות, ומועצת התכנון של העיירה יישמה תקנות אלה באופן שהפלה את הקהילה היהודית החרדית בניגוד לחוק השימוש בקרקע למטרות דת. עוד נטען, כי העיירה עשתה הכל למנוע את הקמתן של פנימיות לבחורי ישיבה.

התובע מצד ממשלת ארצות הברית, קרייג קרפניטו, אמר כי "לאפליה דתית אין מקום בחברה שלנו והיא מנוגדת לעקרונות היסוד של האומה שלנו, אף קהילה דתית לא צריכה להתמודד עם מחסומים בלתי חוקיים או לקבל טיפול נחות. תלונה זו משקפת את המשך מחויבותנו למאבק באפליה וטיפול לא שוויוני".

אריק דרייבנד, מאגף לזכויות האזרח, אמר כי "השימוש בחוקי ייעוד כדי להדיר יהודים אורתודוקסיים, אינו חוקי ואינו מתיישב לחלוטין עם ערכיה של האומה הזו".

הוא הוסיף בתקיפות. "תן לי להיות ברור, משרד המשפטים ישתמש במלוא כוחו וסמכותו כדי להפסיק התנהלות אנטישמית כזו ולמנוע את הישנותה".

ניו ג'רזי משרד המשפטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד