ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
בניגוד לחוקי המדינה

שערוריה: רשמי הוצאה לפועל שלחו דוחות בעיצומו של החג

על שולחנו של ח"כ משה ארבל מש"ס נערמו כמה וכמה תלונות מאזרחים שקיבלו הודעות בעיצומו של חג השבועות מרשמי ההוצאה לפועל, זאת בניגוד לחוק המנוחה האוסר עבודה בשבתות וחגים | הח"כ פנה בעניין לאחראי עליהם וביקשו כי הדבר לא יישנה 

שערוריה: רשמי הוצאה לפועל שלחו דוחות בעיצומו של החג
חקירה. אילוסטרציה צילום: unsplash

למרות חג השבועות שחל ביום שישי שעבר, עובדי ההוצאה לפועל עבדו כביום רגיל, כאשר רשמים האחראים על החלטות הרשות שיגרו החלטות בשיאו של החג, תוך חילולו בניגוד לחוקי המנוחה, האוסרים עבודה בחג.

מספר תלונות בנושא הגיעו ללשכתו של חבר הכנסת משה ארבל מסיעת ש"ס, שהעלו תמונה ברורה כי בעיצומו של חג השבועות שחל ביום שישי, מספר רשמי הוצאה לפועל עבדו כביום חול, שהם פרסמו החלטות ושלחו אותם לצדדים.

חבר הכנסת משה ארבל שיגר מכתב לשופט (בדימוס) שמואל חמדני, האחראי על בירור תלונות על רשמים, בו הוא הביע זעזוע מעבודתם בחג, וכתב "עבודת הרשמים במהלך מועדי ישראל ובימי השבת מנוגדת להוראות חוק שעות עבודה ומנוחה, ולא חסה תחת ההיתרים החריגים שניתנו לעבודה בימים אלו".

"לא פחות חמור מכך", כתב ארבל לשופט בדימוס, "לעבודתם של רשמי ההוצאה לפועל יש מימד ציבורי-פומבי המתבטא בפרסום החלטותיהם ושליחתם לצדדים. לא ראוי כי נושאי תפקיד שיפוטי במדינת ישראל יפרסמו החלטותיהם בעיצומו של מועד, ולא ראוי כי ישלחו החלטותיהם לצדדים לתיק במהלך ימי המנוחה הרשמיים".

סגן יו"ר הכנסת ארבל ביקש מהשופט כי "תיערך בדיקה מדוע רשמי הוצאה לפועל עבדו בחג השבועות והאם מדובר בתופעה רחבת היקף ויבוצעו החידודים המתאימים להוראות חוק שעות עבודה ומנוחה ברשות האכיפה והגבייה כדי לוודא שתופעה מעין זו לא תישנה".

הוצאה לפועל משה ארבל חילול חג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד