ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
כדין נעליים או כדין קשירה

ספק בבית המדרש: אוזן ימין קודמת בעטיית מסכה או שמאל

בבית המדרש של ישיבת מיר, הסתפקו בימי הגל הראשון של הקורונה, האם עטיית לולאת המסכה על האוזן מחייבת קודם ימין או קודם שמאל • הספק המלא 

ספק בבית המדרש: אוזן ימין קודמת בעטיית מסכה או שמאל
בחורי ישיבה מתפלפלים בלימוד עם מסכות צילום: שוקי לרר

עטיית מסכה על הפנים שהינה חובה במרחב הציבורי, בכדי להיזהר ולהישמר מהידבקות בנגיף הקורונה, הביאה לשאלה שנדונה בקרב תלמידי חכמים, האם עטיית מסכה תחילה היא על אוזן ימין או אוזן שמאל קודם.

הדברים מתפרסמים בעלון 'פניני הלכה', היוצא לאור על ידי ראשי ורבני החבורות של ישיבת מיר בירושלים והוא מעורר עניין רב.

אחד הרבנים, הרב אברהם זנגר שנראה כעורך העלון, כתב להסתפק היות שמדובר במצווה מיוחדת המוטלת עלינו בזהירות ואחריות בשמירת הבריאות שלא להזיק ולא להינזק.

בעלון דנים כאמור האם יש להקדים את תליית הלולאה על גבי אוזן ימין או קודם אוזן שמאל כדין נעילת נעליים, שצריך להקדים נעל ימין לנעל שמאל. כותב הדברים מתפלפל כי יש לחלק א. האם יש בזה דיני קדימה וב. אם יש בזה דיני קדימה אז אם זה כמו נעליים שנעל ימין קודם או שזה כמו קשירה ששמאל קודם לימין. 

בהמשך מביא הכותב בעלון כי אין בזה דיני קדימה כי כל מה ששיך דיני קדימה זה רק בב' בגדים כמו שני נעליים כי אם באמת היה מלביש שני בגדים על אוזניים היה דיני קדימה וכאן הוא רק עוטה מסכה אחת על הפנים שזה עיקר הלבוש. 

'בחדרי חרדים' מביא את עיקרי הפסק מהעלון של ישיבת מיר

 

מסכה ישיבת מיר קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד