ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
האלימות והביזה ברחובות ארה"ב

טראמפ: "אנחנו הולכים לעשות משהו שאנשים לא ראו לפני כן"

בעקבות התמשכות המהומות על ידי אפרו אמריקנים בארה"ב בעקבות מותו של אחד מהם ע"י שוטר לבן, טראמפ מאיים לנקוט בצעד שלדבריו טרם נראה כמותו. בשיחת ועידה עם מושלי המדינות שסובלות מהמחאות שכללו גם דריסת שוטרים, לצד מעשי ביזה, הוא נזף בהם על התנהלותם

טראמפ: "אנחנו הולכים לעשות משהו שאנשים לא ראו לפני כן"
הנשיא טראמפ בישיבת ממשלה צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כינה היום (שני) את מושלי המדינות כ"חלשים" ודרש מהם לפעול ביד קשה יותר כלפי המפגינים בעקבות לילה נוסף של הפגנות אלימות בעשרות ערים אמריקאיות, תוך פריצה לחנויות, ביזת ושריפת רכוש.

טראמפ שוחח עם מושלים, אנשי אכיפת החוק ואנשי הביטחון הלאומי בועידת וידאו ואמר למנהיגים המקומיים שהם "צריכים להיות קשוחים הרבה יותר", והעביר ביקורת קשה על תגובתם הרפה מדי מול המפגינים שלא בוחלים בשום אמצעי. "רובכם חלשים", אמר טראמפ, "אתם צריכים לעצור אנשים".

ההפגנות החלו בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד, גבר אפרו אמריקאי שנמחץ למוות על ידי שוטר לבן במיניאפוליס. בתגובה אלפים החלו להתפרע בכמה ערים, החלו לבזוז בחסות המהומה, הציתו שריפות, היכו שוטרים וירו לעברם, כמה מהם יידו בקבוקי תבערה לעבר ניידות ויושביהם.

הנשיא הפציר במושלים לשלוח את המשמר הלאומי, כפי שהיה ביום ראשון בערב במיניאפוליס. הוא דרש לנקוט בצעדים קשים דומים בערים שחוו גם הן אלימות, כמו ניו יורק, פילדלפיה ולוס אנג'לס.

"אתם צריכים לעצור אנשים, אתם צריכים לעקוב אחר אנשים, אתם צריך להכניס אותם לכלא למשך 10 שנים ולעולם לא תראו את הדברים האלה שוב", אמר טראמפ. "אנחנו עושים את זה בוושינגטון, ואנחנו הולכים לעשות משהו שאנשים לא ראו לפני כן", איים הנשיא הזועם.

הנשיא אמר למושלים שהם גורמים לעצמם "להראות כמו טיפשים", על כך שלא הביאו את המשמר הלאומי ברחובות העיר.

דונלד טראמפ גורג' פלויד תגובות סוערות דריסת שוטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד