ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
על רקע דברי ההסתה

מתקפה חרדית על ליברמן: מה אנחנו בעיניכם, חיידקי מלריה? • צפו

אחרי דבריו המסיתים של ליברמן על "התפשטות החרדים" בממשלה כשהם מחזיקים בתפקידי מפתח רבי השפעה, סגן השר מאיר פרוש וח"כ משה אבוטבול עלו להשיב לו במתקפה מעל דוכן המליאה • צפו בדבריהם הנוקבים

מתקפה חרדית על ליברמן: מה אנחנו בעיניכם, חיידקי מלריה? • צפו
במליאת הכנסת צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בעקבות דברי ההסתה שהשמיע היום (שני) יושב ראש 'ישראל ביתנו', חבר הכנסת אביגדור ליברמן, שטען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו סירב למנוע את התפשטות החרדים, שזכו בתפקידים נחשקים - הח"כים מהסיעות החרדיות לא נשארו חייבים ועלו למתקפה משולבת נגד האיש ודבריו הנוראיים.

סגן שר החינוך מאיר פרוש הגיב במסגרת הדיונים על הצעות אי אימון אותן הגישו מפלגות האופוזיציה ותקף את אביגדור ליברמן על כך שהוא אינו מתבייש להיות ברשימה אחת עם הרשימה המשותפת ומרצ. בדבריו אמר פרוש, "הממשלה הקרובה תיבחן ביחס הטוב שהיא תיתן ליסודות הדת ויסודות היהדות, ככל שהיחס יהיה חם יותר, זה הדבר שיביא יותר ברכה. מה שטוב לממשלה הזו שלפיד וליברמן לא נמצאים בה, הם באופוזיציה, רבים ביניהם, מנסים להתחרות על הקולות בחוץ".

"אם מסתכלים מי הגיש את הצעת האי אימון היום, אנחנו רואים שיש שתי קבוצות - יש את ליברמן ולפיד, מה שמחבר אותם זה השנאה לחרדים ואחר כך יש לנו את מפלגת מרץ והרשימה המשותפת שזה השמאל של המדינה, אני מתבייש בשביל ליברמן שאין לו בעיה להיות יחד עם הרשימה המשותפת ומרץ, הוא מבחינתי חצה מזמן את הגבול, הוא איבד את הצפון, הוא כבר לא יודע מה זה ימין, לא אכפת לו מכלום", הוסיף.

פרוש הוסיף ותקף: "ליברמן כבר שכח מה זה "להתבייש", הוא כבר עמוק בשמאל פנימה, אני לא רוצה להתייחס לאמירות שלו היום, כמו "נתניהו לא עשה מספיק כדי למנוע את ההתפשטות החרדית", אני יודע רק דבר אחד, יש שתי מפלגות שמבחינתם ישראל זה לא הבית של היהודים, לא למשותפת שלא מכירה בנו כמדינה יהודית ולא למרץ שאומרת שישראל היא מדינה לכל אזרחיה".

עוד אמר סגן השר פרוש, "אך לפיד וליברמן מבחינתם העיקר זו השנאה לחרדים וזה מה שמחבר ביניהם. אני לא מצטער על כך שליברמן עושה את זה, לפחות הוא גילה את הפנים האמתיות שלו, אני זוכר שכאשר הוא היה צריך את חרדים, הוא ידע לרדוף אחריהם ולהבטיח הבטחות, אבל הוא מזמן איבד את הצפון. אני יכול לומר שככל הנראה בבחירות הבאות יש עתיד וישראל ביתנו ירוצו ברשימה אחת, ויש להם כבר שם, מפלגת "ישרא - בלוף", סיים וירד מן הדוכן.

אחריו עלה גם ח"כ משה אבוטבול מסיעת ש"ס ותקף מעל הדוכן, כשהוא פונה לח"כ אלכס קושניר מ'ישראל ביתנו' שישב במליאה: "איווט ליברמן צעק היום בערוץ הכנסת החרדים משתלטים! החרדים מתפשטים! אם היו מדברים כך על הרוסים הייתם זועקים. אבל לאיווט מותר הכל. אגלה לכם שאיווט שאוהב את כיסא עור הצבי סגר איתנו המון עסקאות ואני מדבר מניסיון אישי. מה אנחנו בעינכם? חיידקי מלריה? קדחת? קורונה? אנחנו בעד העלייה מברית המועצות אבל לצערנו איווט הביא איתו במזוודה הרבה אנטישמיות", כך אבוטבול.

יו"ר סיעת ש"ס חבר הכנסת מיכאל מלכיאלי מסר ל'בחדרי חרדים', בתגובה לדבריו של ליברמן: "מדהים איך כל פעם מחדש אביגדור ליברמן מנסה להמציא את עצמו מחדש. לאחר שראה שהעולם מסתדר בלעדיו ומצליחים להקים ממשלה כשהוא נשאר באופוזיציה, עבר לדבר שהכי קל, לרוץ לתקשורת ולהסיט כנגד הציבור החרדי. אני מקווה שהתקשורת מספיק בוגרת ולא תיתן לו את הבמה שכל כך רוצה".

כזכור, ליברמן האשים את נתניהו כי "הוא מכר את הכל הציבור החילוני, המסורתי והציונות הדתית במכירת חיסול לחרדים". לטענתו, "הוא לא היה מוכן לעשות דבר אחד, משהו שיפגע חלילה בהתפשטות החרדית. החרדים תפסו השפעה וכוח שמעולם לא היה להם, למעשה הם שולטים בכנסת על ידי שלושת הועדות החשובות יש להם את הועדת הכספים, ועדת הכלכלה וועדה החוקה, חוק ומשפט, הם יכולים למעשה לתקוע כל הליך כלכלי, פעם דיברו על בשר תותחים פה משיגים בשר בחירות".

משה אבוטבול מאיר פרוש אביגדור ליברמן הסתה נגד חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד