ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
אופוזיציה לוחמת בדיבורים

העברת הוועדה החשובה לחרדים: 'ימינה' במתקפה: "חרפה!" • צפו

יחסי החרדים וסיעת 'ימינה' עולים שוב על שרטון, במתקפה חריפה במליאת הכנסת על העברת ראשות הוועדה למינוי דיינים לידי ש"ס. ח"כ סמוטריץ': זה מבטא את הבוז של נתניהו כלפי הציונות הדתית | ח"כ איילת שקד: "אנחנו בקואליציה לא היינו נותנים לדבר כזה לקרות". צפו

העברת הוועדה החשובה לחרדים: 'ימינה' במתקפה: "חרפה!" • צפו
דרעי, נתניהו וסמוטריץ' צילום: פלאש 90

חברי הכנסת של 'ימינה' החלו לתקוף את החרדים מספסלי האופוזיציה. בדיון במליאת הכנסת שעסק בהעברת ראשות הועדה למינוי דיינים לידי ש"ס, דבר שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים', יצאו נציגי הציונות הדתית, חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' ואיילת שקד במתקפה נגד הנציגות החרדית.

חבר הכנסת סמוטריץ׳ פתח את דבריו במליאה ופנה לשר יובל שטייניץ מ'הליכוד': "ההחלטה עכשיו להעביר את הוועדה למינוי דיינים מהליכוד, וועדה שהוחזקה בידיך הנאמנות וההגונות, אלו שהצליחו להשכין שלום ולהביא להסכמות במינויי דיינים, ולהעביר אותה לידי החרדים באופן בלעדי, היא קודם כל החלטה רעה מכיוון שהאיזונים שאתה כאיש ביניים הצלחת לייצר בין הכוחות השונים כדי לוודא שכולם מקבלים ייצוג האיזונים האלה לא יישמרו".

הוא האשים בכך את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלטענתו, "זה בעיניי בעיקר מבטא את הזלזול, כמעט הייתי אומר, הבוז שראש הממשלה חש כלפי הציונות הדתית בעיקר כלפי מה שהיא מייצגת הוא ידע מצוין להרים טלפון לרב דרוקמן בשעת לילה מאוחרת ולהתחייב לו שהוא ישמור על האינטרסים של הועדה למיוני דיינים".

"אנחנו לא ביקשנו את הוועדה הזאת אלינו. אמרו לנו, אבל לש"ס יש 9 מנדטים, אבל לליכוד יש 36 מנדטים, תשאירו אצלכם את ראשות הוועדה וכך ישמר המפתח שהיה מקובל כאן הרבה מאוד שנים, כל כך לא חשוב לו, הוא כל כך בז לאנשים, לדרך, להשקפת העולם".

גם ח"כ איילת שקד, יו"ר סיעת 'ימינה' בכנסת עלתה למתקפה והביעה את זעמה על המהלך, "כמה אני בקמפיין הבחירות דיברתי בפני הציונות הדתית והסברתי שאם לימינה לא יהיה כוח פוליטי, נתניהו יקח את מה שחשוב לנו ויתן אותו לחרדים. והשרה חוטובלי את כנציגת הציבור הולכת שולל את ציבור הציונות הדתית כי אמרת להם 'אל תדאגו אני אדאג לציונות הדתית'. איך את נותנת שראשות הוועדה למינוי דיינים תעבור לידי החרדים?? איך את עושה את זה? חרפה! אין לי מילה אחרת".

לדברי שקד, "אם לציונות הדתית לא היו 6 מנדטים לא היינו נותנים לזה לקרות. אנחנו בקואליציה לא היינו נותנים לדבר כזה לקרות, נלחמנו מלחמת חורמה על זה. נתניהו אמר אתם תלכו לאופוזיציה תסתפקו ברסיסים ואני את הוועדה למינוי דיינים אתן לחרדים. זו חרפה! אני מקווה מאוד שהציונות הדתית בפעם הבאה תהיה חכמה ותראה איך נתניהו הוליך אותם שולל ואיך אתם הולכתם אותם שולל. הציבור לא יסלח לכם!", סיכמה בזעם.

איילת שקד בצלאל סמוטריץ מפלגת ימינה הוועדה למינוי דיינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד