ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
צעירים מבלים שעות בהתכתבויות

אחרי המגפה: הרבנים קוראים לחזור לפקס

מכתב רבנים וראשי ישיבות נגד שימוש במחשבים וסרטים בעקבות מגפת הקורונה. הגר"א פילץ, הגר"ש בעדני והגר"נ נוסבוים חתמו על המכתב ומבקשים לחזור לעידן הפקס. הגר"מ קסלר שחתם על המכתב הוסיף כי הצ'טים במייל בריבוי משתתפים ורשימות תפוצה מוכיחים שהצעירים מבלים שעות רבות באינטרנט

אחרי המגפה: הרבנים קוראים לחזור לפקס
חרדי גולש באינטרנט צילום: נתי שוחט, פלאש 90

רבנים וראשי ישיבות קוראים במכתב להתנזר מאינטרנט, מחשבים סרטים ומיילים בעקבות מגפת הקורונה שרבים הכניסו לביתם מכשירי טכנולוגיה מתקדמים. 

ל'בחדרי חרדים' הגיע המכתב של ועדת הרבנים לענייני תקשורת שעליו חתומים: חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שמעון בעדני, הגאון רבי אביעזר פילץ, הגאון רבי נפתלי נוסבוים, הגאון רבי משה שאול קליין, הגאון רבי מנחם מנדל לובין, הגאון רבי שמואל ברנדסדרופר והגאון רבי מאיר קסלר.

במכתב תחת הכותרת: "זהירות בעקבות המצב", נרשמו כמה הוראות א. בעקבות המצב היו שהכניסו לביתם לצורך עבודתם מחשב עם חיבור לאינטרנט המסונן, וסכנתו מרובה, לכן ראינו לעורר שצריכים מיד עם חזרתם למקום עבודתם, לחגור כלי מלחמה נגד היצר ולבערו מהבית. ראויים לשבח גיבורי כוח שגם במצב זה לא הכניסוהו. ופשוט שגם במקום העבודה, יש להתרחק ככל האפשר מכל שייכות לאינטרנט. אלא רק במקום הכרח, ובפתיחה מצומצמת של החלק הנצרך בלבד, וימנעו משימוש שאינו נצרך לפרנסתן.

וכן יש להתריע מאוד על סרטים שהורסים כל חלקה טובה. לצערנו ישנם מקומות שחדרו דברים אלו, וחובה על ההורים לפקח בשבע עיניים.

בנוסף נכתב במכתב לחזור לעבור בשימוש במכשיר פקס.

ב. מן הראוי לתת מענה לרבים המקפידים שלא להזדקק לדוא"ל, ע"י פקס וכדו'.

ג. בעקבות מאורעות התקופה והשהייה בבית, יש לכל אחד לחזק בביתו מלהאזין לווצאפ - קולי אף שלפעמים משמש אצל מבוגרים לד"ת ולהודעות חיוניות, מ"מ מצוי בפרט אצל צעירים שיש בו רדידות ופגעים רעים.

רבה של מודיעין עילית, הגאון רבי מאיר קסלר, שהצטרף למכתב כתב, "לא נח לי להראות מן המתמיהים אך מה אעשה שיותר ויותר מתעורר שהמייל שנוצר מלכתחילה בתור דואר אלקטרוני, נהפך שלב אחר שלב לתחליף לאינטרנט, אם בצ'טים מרובי משתתפים, או בקבלת סרטונים קצרים שיכולים להכיל הכל, ויותר ויותר כתובות מייל נכנסות לרשימת תפוצה ומקבלים בע"כ דברים לא ראויים. והמציאות מוכיחה שהצעירים מבלים שעות בהתכתבויות מיותרות, ולכן כל מי שנפשו ונפשות בני ביתו יקרים לו יחוס עליהם וישקול היטב כל שימוש בטכנולוגיה החדשה שכולה המצאה ישנה של המלך הזקן.... החותם בדאגה מאיר קסלר".

ועדת רבנים לענייני תקשורת מכתב גלישה באינטרנט החרדים באינטרנט שליחת פקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד