י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
ויהי כשוך המהומות

עיר רפאים: מיניאפוליס במצור, הכל כבוי וחשוך; חיילים ברחובות

ויהי כשוך המהומות: לאחר קרוב לשבוע של אי שקט בתגובה למותו של ג'ורג' פלויד ע"י שוטר - המצור על מיניאפוליס השיב את ההרתעה לאחר שזו הפכה לעיר רפאים. אין יוצא ואין בא, אלפי חיילים ושוטרים מסתובבים ברחובות ומוודאים ששלום הציבור ורכושו נשמר מפני ההמון

עיר רפאים: מיניאפוליס במצור, הכל כבוי וחשוך; חיילים ברחובות
אילוסטרציה צילום: unsplash

תחנות הדלק סגורות, חנויות המכולת חשוכות ולאורך דרום מיניאפוליס אין מסעדות פתוחות, אחת המסעדות היחידות הפתוחות היא מקדונלד'ס, שבה כל סנטימטר מחלונות הבניין מכוסה בלוח עץ עבה למעט שני חורים קטנים בכניסה, גדולים מספיק בכדי להעביר אוכל ללקוח.

לאחר קרוב לשבוע של אי שקט בתגובה למותו של ג'ורג' פלויד במיניאפוליס על ידי שוטר לבן, אנשי הביטחון אופטימיים לאחר שליל יום ראשון חלף ללא שריפות מסוכנות, הביזה והאלימות שגרמו להרס רב בלב העיר, נרגעו.

השקט הגיע עם מציאות חדשה, אלפי חיילים מהמשמר הלאומי ושוטרים רבים עוברים ברחובות להחזיר את השליטה והשקט.

בשכונות מסוימות, התושבים עומדים מחוץ לבתיהם ועסקיהם עם אקדחים, סטודנטים לרפואה יורדים למקום עם ציוד כדי לסייע לנזקקים, מחזות שנותנות את ההרגשה כי המקום הפך לאזור מלחמה ביתי.

נזכיר כי אמש שוחח טראמפ עם מושלי מדינות, אנשי אכיפת החוק ואנשי הביטחון הלאומי בועידת וידאו ואמר למנהיגים המקומיים כי הם "צריכים להיות קשוחים הרבה יותר", והעביר ביקורת קשה על תגובתם הרפה מדי מול המפגינים שלא בוחלים בשום אמצעי. "רובכם חלשים", אמר טראמפ, "אתם צריכים לעצור אנשים".

ההפגנות החלו בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד, גבר אפרו אמריקאי שנמחץ למוות על ידי שוטר לבן במיניאפוליס. בתגובה אלפים החלו להתפרע בכמה ערים, החלו לבזוז בחסות המהומה, הציתו שריפות, היכו שוטרים וירו לעברם, כמה מהם יידו בקבוקי תבערה לעבר ניידות ויושביהם.

הנשיא הפציר במושלים לשלוח את המשמר הלאומי, כפי שהיה ביום ראשון בערב במיניאפוליס. הוא דרש לנקוט בצעדים קשים דומים בערים שחוו גם הן אלימות, כמו ניו יורק, פילדלפיה ולוס אנג'לס.

"אתם צריכים לעצור אנשים, אתם צריכים לעקוב אחר אנשים, אתם צריך להכניס אותם לכלא למשך 10 שנים ולעולם לא תראו את הדברים האלה שוב", אמר טראמפ. "אנחנו עושים את זה בוושינגטון, ואנחנו הולכים לעשות משהו שאנשים לא ראו לפני כן", איים הנשיא הזועם.

הנשיא אמר למושלים שהם גורמים לעצמם "להראות כמו טיפשים", על כך שלא הביאו את המשמר הלאומי ברחובות העיר.

מיניאפוליס עוצר מחאת שחורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד