ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
מחאת השחורים

פרידמן צפה בבית המרקחת שלו נפרץ ונבזז

ג'ונתן פרידמן, בעליו של בית מרקחת בלוס אנגל'ס צפה בחוסר אונים כיצד אפרו אמריקנים מנצלים את המחאה על מותו של אחד מהם על ידי שוטר לבן, ופורצים לחנותו, הורסים ובוזזים אותה |  "לא היה גרם של פחד בעיני הבוזזים האלה", תיאר פרידמן

פרידמן צפה בבית המרקחת שלו נפרץ ונבזז
בית מרקחת. אילוסטרציה צילום: unsplash

בעליו היהודי של בית המרקחת בלוס אנג'לס, צפה בביזה של חנותו יחד עם שוטרים שלא יכלו לעשות דבר כדי למנוע את המעשה.

במוצאי שבת עמד ג'ונתן פרידמן עם שוטרים והתבונן בזמן שמפגינים בזזו את בית המרקחת בשדרות 7111 בוורלי בלוס אנג'לס.

"צפיתי בהם מעבר לרחוב", אמר פרידמן בראיון טלפוני ל'ג'ואיש ז'ורנל', "נשברתי לפני כן, אבל לראות אנשים הורסים את החנות שלך ברשעות ללא סיבה זה דבר אחר לגמרי. עמדתי כאן עם השוטרים ולא היה שום דבר שמישהו יכול היה לעשות".

הבוזזים הינם מפגינים אפרו אמריקנים שניצלו את המחאה על מותו של ג'ורג' פלויד, האפרו-אמריקני ב-25 במאי על ידי שוטר לבן, הם ניפצו את חלונות בית המרקחת, הפילו את המדפים ולקחו תרופות שהם סוג של סם חוקי, כולל משככי כאבים.

"הם בזזו הכל, הם עברו מחנות לחנות. הם הוציאו פטישים וניפצו חלונות. מה שמרגיז יותר מהגניבה זה שהם הרסו את מקום העבודה של כולם. אנשים גאים במקום העבודה שלהם. הם רוצים לבוא ביום שני בבוקר ולסדר את הניירת שלהם. הם הרסו את מקום העבודה של האנשים, שזה כמו הבית שלהם", אמר פרידמן בכאב.

הוא מספר כי היה עד לחורבנם של עסקים נוספים, כמו מאפייה כשרה בסמוך וחנות בגדים בבעלות יהודית מעבר לרחוב, פרידמן לביתו לכמה דקות כדי לספר לאשתו וילדיו מה מתרחש ברחובות.

"בשעה 21:00 לקראת צאת השבת היו שוטרים שנסעו לאורך הרחוב. לא היה גרם של פחד בעיני הבוזזים האלה", תיאר בעלי בית המרקחת הבזוזה בכאב.

פרידמן נותר ער עד שתיים לפנות בוקר, כשהוא מנקה את חנותו מהנזקים וחוסם את החלונות באמצעות לוחות עץ עבים. "זה נראה כמו אחרי הוריקן".

"אנחנו מנקים. אנחנו בית מרקחת. עלינו לשרת את המטופלים שלנו, אין לנו ברירה. מה שקרה היה נורא אבל צריכים להמשיך את החיים".

ביזה מחאת שחורים בית מרקחת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד