ט' אדר ב' התשפ"ד
19.03.2024
השפעת משבר הקורונה

ברבעון הראשון: עלייה של 7% ברווחים מאשראי

שב"א מדווחת על תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2020: ההכנסות מפעילות הסתכמו בכ-21 מיליון שקל, עלייה של 7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד; הרווח התפעולי צמח ב-12% לעומת הרבעון המקביל ב-2019, לסך של 8.7 מיליון שקל | משה וולף מנכ"ל שב"א: "הרבעון הראשון הושפע באופן חלקי ממשבר הקורונה. למרות הסרת ההגבלות במשק, הפעילות בכרטיסי אשראי עדיין נמוכה לעומת התקופה שלפני המשבר"

ברבעון הראשון: עלייה של 7% ברווחים מאשראי
אילוסטרציה צילום: pexels

חברת שרותי בנק אוטומטיים ("שב"א"), המפעילה את מערכת התשלומים הלאומית בכרטיסי האשראי בישראל, פרסמה היום את התוצאות הכספיות לרבעון הראשון של 2020.

ההכנסות מפעילות ברבעון הראשון של 2020 הסתכמו בסכום של 21.2 מיליון שקל. מדובר על צמיחה של כ-7.1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. הגידול בהכנסות נובע מגידול בכמות עסקאות שבוצעו במשק ומהכנסות בגין מסופי Pin-Pad. בשלושת החודשים הראשונים של 2020 בוצעו במשק הישראלי כ-397 מיליון עסקאות חיוב, נתון המהווה צמיחה של כ- 3.4% בהשוואה לכמות עסקאות החיוב ברבעון המקביל אשתקד. במהלך חודש מרץ, עם תחילת משבר הקורונה, חלה ירידה בפעילות העסקית בכרטיסי אשראי במשק זאת בשל ההגבלות שקבעה הממשלה על הפעילות במרחב הציבורי בתקנות לשעת חירום כחלק מההתמודדות עם הנגיף.

הרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2020 הסתכם בכ-8.7 מיליון שקל, עלייה של כ- 12% בהשוואה לרווח התפעולי ברבעון הראשון של 2019.

הוצאות המימון נטו ברבעון הראשון של 2020 הסתכמו ב-5.6 מיליון שקל, לעומת הכנסות מימון נטו של 2.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. המעבר מהכנסות מימון אשתקד להוצאות מימון ברבעון הנוכחי נובע בעיקר מירידת שווי תיק ניירות הערך של החברה, לעומת עליית שווי ברבעון המקביל אשתקד. מתחילת 2020 ועד ל-31 למארס 2020 נרשמה ירידה של כ-5% בשווי תיק ניירות הערך; מתחילת השנה ועד לסמוך למועד פרסום דוח זה, הסתכמה הירידה בשווי התיק בכ-1.5% בלבד.

הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות ברבעון הראשון של 2020 נאמד בכ-2 מיליון שקל וזאת ביחס לרווח נקי של 8.2 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2020. ההון העצמי המיוחס לבעלי המניות של החברה, נכון ל-31 במארס 2020, הסתכם בכ-162 מיליון שקל.

ב-20 במאי דיווחה החברה על קיטון בכמות הפעולות בכרטיסי חיוב בחודשים אפריל ומאי על רקע משבר הקורונה. בהמשך לדיווח זה, מדווחת כעת שב"א כי החברה מעריכה שבשל השלכות שנובעות מההתמודדות עם הנגיף, והצעדים שננקטו במשק, עלולה להיגרם פגיעה של כ-10 אחוזים (בהשוואה לרבעון הראשון של 2020) בהכנסות החברה ברבעון השני של השנה. זאת על בסיס ההנחה כי הפעילות בחודש יוני 2020 תהיה דומה להיקף הפעילות בחודש מאי 2020.

משה וולף, מנכ"ל שבא מגיב לנתונים ואומר כי "תוצאות הרבעון הראשון של השנה הושפעו באופן חלקי ביותר ממשבר הקורונה שהחל להשפיע רק בתחילת מרץ וההגבלות על המשק הישראלי החלו רק בשבועיים האחרונים של החודש. שב"א דיווחה כי היא צופה ירידה בפעילות בשל משבר הקורונה והשפעתו על הפעילות העסקית במשק. גם בשבועות האחרונים, בהם המשק חזר לפעילות וההגבלות השונות הוסרו באופן הדרגתי, עדיין נתוני הפעילות בכרטיסי אשראי נמוכים מהתקופה שלפני פרוץ המשבר".

קורונה כרטיס אשראי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.writer }} | {{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.writer }} | {{ reply.date_parsed }}
טען עוד