י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

ארגון 'חרדים לסביבה' ציין את "יום תחבורה ציבורית"

"יום תחבורה ציבורית" החל בסיור של ראשי הערים בגוש דן בתוואי ה"רכבת הקלה". ראשי הערים בקריאה לראש הממשלה ושר התחבורה לקבל החלטה על קידום מהיר של הקמת רכבת קלה

צילומים:  ניב קנטור
צילומים: ניב קנטור

יום התחבורה הציבורית שהופעל ביוזמת החברה להגנת הטבע בת"א ובשיתוף ארגון "חרדים לסביבה" הביא למפגש בין ראשי הערים בגוש דן החברים ברכבת המטרופולינים של גוש דן. חברת נת"ע המתכננת של הקווים בגוש דן היתה שותפה לקריאה זו ולאחר שחלו עיכובים בהקמת הקו הראשון "הקו האדום" החוצה את הערים בתי-ים תל-אביב רמת-גן בני-ברק ופתח-תקווה. החליטו הארגונים הירוקים ובראשם החברה להגנת הטבע להביא את ראשי הערים לבמה אחת בקריאה משותפת "לתת אור ירוק לקו האדום".

הכינוס שהחל בנסיעה משותפת באוטובוס אשר תרמה חברת דן ויצא מבית העירייה בפתח-תקווה עליו עלו ראש העיר מר יצחק אוחיון מנכ"ל נת"ע ישי דותן ופעילי סביבה. את פני האישים קיבל הרב יהודה גנוט מנכ"ל ארגון חרדים לסביבה שהינו גם חבר בעמותת "פתח תקווה זה אני" והוביל את האוטובוס לבני ברק שם עלו מהנדס העיר מר ישראל קשטן ונציגי תושבים נוספים ובתל אביב התווספו ראש העיר מר רון חולדאי ועוזריו.

סיומה של נסיעה זו היה כינוס במתחם הרכבת הישן במנשיה ע"י חוף הים בתל אביב, תחנת רכבת שבנו הטורקים בשנת 1892.

מר רון חולדאי בדברי קרא לנתניהו "מדינת ישראל מגלה אוזלת יד ביכולתה להחליט ולבצע. על מראש הממשלה לקבל החלטה ולהתחיל לבצע מיידית את הקו האדום של הרכבת הקלה". "כל יום שעובר מבלי שהפרויקט הזה מתקדם, רק מגדיל את הנזק לציבור הרחב, לכלכלה, ולאיכות הסביבה", ממשיך חולדאי. "הגיע הזמן להוציא את המטרופולין הזה מהבוץ".

בהמשך הצטרף ראש עיריית בני-ברק, הרב יעקב אשר, הוא הוסיף לדברי הביקורת של חולדאי: "אנחנו מצרים על כך שלמדינה מערבית כמו ישראל, לוקח כל-כך הרבה זמן לקדם פרויקט לאומי בעל חשיבות כה רבה לחיי האזרחים".

יהודה גנוט מנכ"ל ארגון "חרדים לסביבה" מתח ביקורת על ראש עיריית תל אביב שבמענה לעיתונאים אמר כי הוא מקווה שהרכבת הקלה תפעל גם בסופי שבוע (בשבתות) "זו קריאת תגר על הציבור הדתי והחרדי שהינו שותף מלא לציפייה לבנית הרכבת והקלה על עומסי התנועה בין פתח תקווה בני ברק, ותל אביב.

נציין שברכבת הקלה הושקעו עד היום כמיליארד שקל, והחלו עבודות תשתית בעיקר בבת-ים ובפתח-תקווה. הקו האדום המתוכנן לבנייה ראשון אורכו כ-22 ק"מ, מהם כמעט מחצית מתחת לקרקע. בקו מתוכננות 33 תחנות, ועל-פי הערכות צפויים לעשות בו שימוש כ-120 מיליון נוסעים בשנה, עד 2020. עלות הקמתו נאמדת בכ-10 מיליארד שקל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד