י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הנזק גדול מהתועלת"

למרות העלייה בתחלואה: משרד הבריאות החליט להסיר מגבלות על קשישים בבתי אבות

במשרד הבריאות החליטו להסיר את רוב המגבלות המוטלות על אלפי קשישים בדיור המוגן ובבתי האבות, למרות העלייה בתחלואה בימים האחרונים • "הנזק לקשישים מהבידוד הממושך גדול מהתועלת"

למרות העלייה בתחלואה: משרד הבריאות החליט להסיר מגבלות על קשישים בבתי אבות
קשישה בבית אבות צילום: pixabay

למרות גל ההדבקות ברחבי הארץ ולמרות שמספר הנדבקים נמצא במגמת עלייה וישנו חשש כי גל שני חזק בהרבה עומד להתפרץ, משרד הבריאות ומשרד הרווחה החליטו להסיר את רוב המגבלות המוטלות על אלפי קשישים בדיור המוגן ובבתי האבות, כך בדיווח שפורסם לראשונה בכאן רשת ב'.

עם אישור ההקלות ע"י משרד הבריאות והרווחה יוכלו הקשישים לשוב ולקבל מבקרים ולצאת באופן חופשי דבר שנמנע מהם עקב הגבלות, ההחלטה התקבלה אחרי דיונים והתלבטויות רבים וצפויה להתפרסם היום.

הפרופ' נמרוד מימון, הוא זה שהוביל את ההחלטה, מימון הוא האחראי על תוכנית "מגן אבות ואימהות" במשרד הבריאות, התכנית הושקה לאחר שקשישים רבים בבתי אבות נדבקו בנגיף הקטלנית ולאור ההבנה במשרד הבריאות כי אוכלוסיית הקשישים נמצאת באוכלוסיית הסיכון הגבוהה ביותר.

פרופ' נמרוד מימון, קבע כי הנזק לקשישים מהבידוד הממושך גדול מהתועלת ועל כן יש להפסיקו. על פי המתווה, ההקלות יחולו גם על תשושי נפש וחולים סיעודיים במרכזים הגריאטריים, כאשר כעת יורשו לבקרם שני קרובי משפחה, במקום מבקר אחד שהותר עד כה, ובתדירות גבוהה יותר.

קשישים קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד