ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הסדקים בממשלת האחדות

אמסלם תקף את המשטרה; כחול לבן דורשים: התנצלות או פיטורין

הסדקים בתוך ממשלת האחדות ממשיכים לצוץ: לאחר נאום תקיף שנשא אתמול השר המקשר בין הכנסת לממשלה, דוד אמסלם, בו הוא מתח ביקורת על התנהלות המשטרה בכל הנוגע לחקירות ראש הממשלה - בכחול לבן דורשים מראש הממשלה נתניהו להחליף את תפקידו של אמסלם

אמסלם תקף את המשטרה; כחול לבן דורשים: התנצלות או פיטורין
השר הנכנס אמסלם, אמש צילום: הדס פרוש, פלאש 90

אמש (שני) נשא השר המקשר בין הכנסת לממשלה, דוד אמסלם, נאום חריף בו הוא מתח ביקורת על התנהלות המשטרה בכל הנוגע לחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בין דבריו אמר השר אמסלם לנציגי השמאל באופוזוציה, "התוכנית שלכם הייתה לחוקק חוק לעצור את עם ישראל מכך שהוא בעצם יחליט ויבחר עבור המנהיג של המחנה הלאומי, אתם החלטתם שבאמצעות חקיקה כזאת או אחרת אתם בולמים את נתניהו".

"הרי אין לכם דמוקרטיה ואין לכם כלום" הטיח בהם אמסלן. "חוק כזה הוא חוצפה, זה מזכיר לי רק משטרים אפלים שככה מתנהגים, אתם בעצם לא מקבלים את הכרעת העם, ומעולם לא קיבלתם אותה".

הוא הוסיף ותקף, "אתם עושים את כל השטיקים ואת כל הטריקים ואת כל המהלכים הלא דמוקרטיים על מנת להכתיב למחנה הלאומי את מי הוא ינהיג. אתם האנשים הכי אנטי דמוקרטים שיש". אמסלם פתח בעימות גם עם בכיר המשטרה לשעבר, כיום חבר הכנסת יואב סגלוביץ׳, שניסה להשיב לטענותיו.

כאמור, בעקבות דבריו במליאה, שיגר היום שר המדע, יזהר שי, מכתב לראש הממשלה בו הוא דרש להחליף את תפקידו של אמסלם, זאת "לאור התבטאויותיו הלא ראויות אמש מעל בימת הכנסת, בעת ששימש כשר המייצג את הממשלה בתשובתה להצעות אי אמון בכנסת".

השר שי כתב לנתניהו, "הנני מבקש מכם בכל הכבוד הראוי, לדרוש מהשר ח"כ דוד אמסלם לחזור בו מדבריו הקשים כנגד משטרת ישראל ושומרי הסף במדינת ישראל, או - אם חלילה לא יסכים לעשות כן - לשקול להציע לו להשתחרר מתפקידו ולמנות שר אחר לתפקיד החשוב והייצוגי הזה".

"יצוין", הוסיף שי בפנייתו לראש הממשלה, "כי דבריו של השר אמסלם אמש בכנסת, כנציג ממשלת האחדות והמקשר בינה לבין הכנסת, אינם עומדים במבחן הממלכתיות, הם עושים עוול בלתי מוצדק וחסר ביסוס כלשהו למוסדות החוק והצדק הממלכתיים של מדינת ישראל, מן הסתם אינם מייצגים את עמדותיה הרשמיות של מפלגת הליכוד הליברלית והלאומית, המתגאה בצדק במסורת ובהדר הז'בוטינסקאי, וללא ספק הינם עומדים בסתירה מוחלטת לעמדותיה ולערכיה של מפלגת כחול לבן, השותפה הפריטטית לממשלת האחדות".

עוד כותב השר שי "ממשלת האחדות קמה גם כדי לחבר בין חלקי העם השסועים והדואבים, וזאת עקב החלטה אמיצה בקנה מידה הסטורי של שניכם, מנהיגי הגושים שחברו יחדיו כדי להקימה. אני משוכנע ששניכם רוצים שהממשלה הזו תיוצג מול הכנסת מתוך כבוד רב לבית המחוקקים ושמירה על ממלכתיות ועל אבני היסוד של הדמוקרטיה הישראלית. והשר המקשר בין הממשלה לבין הכנסת אמור לייצג את כל חלקי ממשלת האחדות הזו, על כל מרכיביה, בכבוד הראוי ועל בסיס הערכים".

אמסלם הגיב בחשבון הטוויטר: ‏לא עדכנו אותי שמונה שר לחלוקת ציונים לשרים אחרים... אני מבקש משרים שרק אתמול קיבלו נייר מכתבים חדש, שלא יטיפו לי מוסר ולא ילמדו אותי הלכות נימוסין. אמשיך להתבטא ולהגיד את כל אשר על ליבי, ללא פחד וללא מורא. תודה.

דוד אמסלם מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד