י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
המשבר הכלכלי

הממונה על התקציבים באוצר: הישראלים ישלמו יותר מיסים

שאול מרידור, הממונה על התקציבים באוצר, אומר הטלטלה שחווה המשק בעקבות משבר הקורונה ישפיע על כולנו • "המשק עובר שינוי, טלטלה משמעותית - אנחנו צופים שהמשק לא יחזור בדיוק למה שהיה"

הממונה על התקציבים באוצר: הישראלים ישלמו יותר מיסים
שאול מרידור צילום: Miriam Alster/Flash90

למרות שמגיפת הקורונה נמצאת בדעיכה מסוימת ורוב העסקים במשק חזרו לפעילות בצורה כזו או אחרת, עדיין רבים מהם מתקשים מאוד מבחינה כלכלית עקב הלוואות שלקחו או בגלל התקופה הארוכה בה היו סגורים.

שאול מרידור, הממונה על התקציבים באוצר ומי שמשפיע מאוד במשרד האוצר, השיב לשאלות של בעלי עסקים בחדשות 12 והתייחס למשבר הכלכלי. מרידור אמר כי "אנחנו צופים שהמשק לא יחזור בדיוק למה שהיה".

מרידור התייחס להלוואות הרבות שהמדינה לקחה בעקבות משבר הקורונה ולאפשרות שאנחנו האזרחים ניאלץ לשלם על כך באמצעות העלאת מיסים.

מרידור אמר כי "עד עכשיו החשב הכללי גייס יותר ממאה מיליארד שקלים יותר מבשנה רגילה, וזה אומר שלאורך השנים המדינה תחזיר. זה בעצם אומר שגם תשלומי הריבית שלנו כל שנה יגדלו, כמו כל אחד מאיתנו שלוקח הלוואה מהבנק, זה לא בממשלה, וגם בסוף צריך להחזיר את הסכום. במקרה הזה המדינה ומשק בית זה כמעט אותו דבר".

מרידור התייחס למשבר הכלכלי שחווה המשק ואמר כי המשק משתנה לגמרי ועובר טלטלה משמעותית. "המשק עובר שינוי, טלטלה משמעותית - אנחנו צופים שהמשק לא יחזור בדיוק למה שהיה".

מרידור השיב לשאלות בעלי העסקים בראיון ואמר כי "אני יודע בערך כמוכם על הנגיף, אולי קצת יותר כי אני קורא יותר נתונים, אבל העולם כולו לא יודע להגיד באופן מושלם מתי ילך הווירוס הזה, איך זה יראה ומתי יגיע חיסון".

קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד