י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אידאולוגיה רצחנית ברורה

פסק דין תקדימי בארה"ב: נפגעי טרור יכלו לתבוע מדינות כמו איראן וסוריה

פסיקה תקדימית בארה"ב: תביעה שהגישו לביהמ"ש 7 משפחות נפגעות טרור, בהן אזרחים ישראלים אמריקנים. נקבע בפסק הדין, כי מאחורי הפיגוע עומד ארגון טרור עם אידאולוגיה רצחנית ברורה ולכן ניתן לתבוע פיצויים ממדינות שמממנות ארגוני טרור

פסק דין תקדימי בארה"ב: נפגעי טרור יכלו לתבוע מדינות כמו איראן וסוריה
לוחמי חמאס צילום: Hassan Jedi/Flash90

בעקבות תביעה שהגישו משפחות נפגעות טרור לבית המשפט הפדרלי בארצות הברית, קבע בית המשפט כי משפחות של נפגעי טרור יוכלו לתבוע פיצויים ממדינות התומכות בארגוני טרור, המשמעות שכל משפחה נפגעת טרור תוכל לתבוע פיצויים גם ממדינות כמו איראן או סוריה, גם אם את הפיגוע עשה מפגע בודד, כך דווח עמיחי שטיין בכאן חדשות.

שטיין מדווח כי את התביעה הגישו שבע משפחות נפגעות טרור, בהן אזרחים ישראלים אמריקנים. בית המשפט הפדרלי קבע בפסק הדין, כי מאחורי הפיגוע עומד ארגון טרור עם אידאולוגיה רצחנית ברורה ולכן ניתן לתבוע פיצויים ממדינות שמממנות ארגוני טרור. בית המשפט עדיין לא קבע את גובה הפיצויים והוא יקבע זאת בדיונים הקרובים שידונו בכך.

מי שהובילה את את התביעה היא עורכת הדין ניצנה דרשן-לייטנר, ששיבחה את פסיקת בית המשפט ומסרה כי "מדובר בפסיקה תקדימית ובניצחון משמעותי לקרבנות הטרור. בית המשפט מצא שמאחורי כל מחבל עומד ארגון טרור, ולכן לא מדובר בגל פיגועים חסר שליטה, בו כל אחד יכול ליטול סכין ולדקור באקראיות יהודים, אלא מדובר במערכה מכוונת ומתוזמנת של ארגון החמאס. ככזו, ייתכן וניתן היה למגר אותו באיבו, ולו היתה מתנהלת מלחמה משפטית נגד הארגון, היינו עדים לפחות פיגועי דקירה או דריסה".

לייטנר הוסיפה כי "המלחמה צריכה להיות על הארגונים והמדינות ששולחים את המחבלים "כעת ברור לכל אחד, ש'זאב בודד' כפי שמכונה בתביעה, איננו ממש בודד, אלא מדובר בכנופיה של זאבים שעומדת מאחוריו תשתית טרור נרחבת, ולכן המלחמה צריכה להיות בשורשיו. אנו מברכים על פסיקת בית המשפט שקבע באופן חד משמעי כי ארגוני הטרור והמדינות התומכות בהן - ישלמו בסופו של דבר את המחיר".

פיצויים ארצות הברית איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד