י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
ארה"ב בוערת

רחובות סמוכים לבית הלבן נסגרו; השוטר הועבר לכלא עם אבטחה מקסימלית

הרוחות בארה"ב ממשיכות לסעור בעקבות הירצחו של ג'ורג' פלויד, גבר אפרו-אמריקאי, על-ידי שוטר לבן. השירות החשאי סגר רחובות סמוכים לבית הלבן והשוטר שמואשם ברצח מדרגה שלישית הועבר לכלא עם רמת שמירה גבוהה

רחובות סמוכים לבית הלבן נסגרו; השוטר הועבר לכלא עם אבטחה מקסימלית
הפגנה בארה"ב צילום: unsplash

השירות החשאי של ארה"ב סגר כמה רחובות המקיפים את הבית הלבן לכל תנועת רכב - סימן נוסף להגברת האבטחה באזור.

בשעת לילה מאוחרת, הוקמה גדר מתכת בגובה שמונה מטרים סביב הפארק הצמוד לבית הלבן.

עיתונאים אוסטרלים מחדשות 'ערוץ 7' שעובדים יחד עם רשת 'CNN', הותקפו ביום שני על ידי שוטרים בוושינגטון הבירה, מה שהביא את ראש הממשלה סקוט מוריסון לבקש חקירה בנושא "האירוע המטריד".

בנוסף, חשוד שנסע במהירות לעברם של שוטרים בעיר דנבר במהלך הפגנות שנערכו בסוף השבוע, נעצר היום. האיש נעצר בחשד שהסיע במכוון את מכוניתו לעבר שלושה שוטרים בדנבר במהלך הפגנות במוצאי שבת. השוטרים נפצעו קשה לאחר שנפגעו מכלי הרכב שנסע במהירות, כך על פי משטרת דנבר, החשוד כאמור, נעצר.

בתוך כך, משפחת ההרוג טוענת כי "ג'ורג' פלויד נרצח" לאחר שנמחץ בצאוורו ובגבו על ידי שוטר משטרת מיניאפוליס. המשפחה גם שכרה מומחים פרטיים שקבעו כי הוא נרצח.

8 דקות ו-46 שניות זה הזמן בו מחץ השוטר את פלויד, ד"ר מייקל באדן, אחד הבודקים הרפואיים העצמאיים, אמר כי "אין נושא בריאותי אחר שיכול לגרום למוות. "למשטרה יש רושם כוזב שאם אתה יכול לדבר, אתה יכול לנשום. זה לא נכון".

בתוך כך, השוטר שהביא למהומות במיניאפוליס והואשם ברצח בדרגה שלישית והריגה במותו של ג'ורג' פלויד, הועבר לכלא עם רמת שמירה גבוהה ביותר במינסוטה.

כזכור, השוטר דרק צ'אובין שנראה כורע על צווארו של ג'ורג' פלויד במשך יותר מ 8 דקות בזמן שפלויד נעצר על ידיו, הוחזק במקור בכלא רגיל, אך הועבר לכלא שמור ביותר עם אבטחה מקסימלית בגלל חשש לחייו.

גורג' פלויד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד