י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נוחי דנקנר יסייע להקמת המרכז הרפואי באשדוד

דנקנר הצהיר כי נענה לפניית הרב איפרגן לסייע בהקמת המרכז הרפואי, שאמור לשאת את שמו של אבי הרב. ליצמן: "הגיע הזמן שראשי האוצר יפנימו שהקמת בית החולים מהווה צורך קריטי"

הרב איפרגן, סגן שר הבריאות, נוחי דנקנר,  ראשי העמותה, והפרופ' שאשא ואופק.  צילום: מרכז רפואי אשדוד
הרב איפרגן, סגן שר הבריאות, נוחי דנקנר, ראשי העמותה, והפרופ' שאשא ואופק. צילום: מרכז רפואי אשדוד

הרב יעקב ישראל איפרגן, הרנטגן מנתיבות, נוחי דנקנר יו"ר קבוצת IDB, סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, חיים גבריאלי מנכ"ל IDB, רמי מרדור מנכ"ל קרן IDB, וראשי עמותת 'רפואה וישועה', יונתן בורנשטיין ונחמן וידסלבסקי, ערכו השבוע ביקור במרכז הרפואי המוקם באשדוד על ידי עמותת 'רפואה וישועה'.

במהלך הביקור התרשמו האורחים מקצב התקדמותו של הבניין ההולך ומושלם, כאשר בתקופה הקרובה, עם קבלת האישורים המתאימים מכל גורמי קבלת ההחלטות בבריאות ובאוצר, ניתן יהיה לגשת לשלבי איבזור הבניין לשם פתיחתו בקרוב.

נוחי דנקנר, הידוע בפעילותיו הברוכות למען ערי ספר ויישובי קווי העימות בצפון ובדרום, הבטיח לסייע למיזם הקמת המרכז הרפואי באשדוד. דנקנר הביע תודה לרב איפרגן, שבזכותו נחשף בפניו המיזם הייחודי, והעלה על נס את מסירותם של ראשי העמותה, שבניגוד לכל הציפיות הצליחו להקים תוך תקופה קצרה את המבנה ולגייס עשרות מיליוני דולרים הנחוצים להקמתו.

דנקנר הצהיר כי נענה לפנייתו של הרב איפרגן להירתם לסיוע בהקמת המרכז הרפואי, שאמור לשאת את שמו של אבי הרב, הצדיק רבי שלום איפרגן זי"ע.


סגן שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן, הפועל מזה שנים למען הקמתו של בית החולים באשדוד, אמר כי הגיע הזמן שראשי האוצר יפנימו כי הקמת בית החולים באשדוד מהווה צורך קריטי לתושבים. דבר שהוכח בפרט במהלך מלחמת 'עופרת יצוקה' כאשר תושבי העיר החמישית בגודלה בישראל שהיתה נתונה תחת מטח גראדים - גילו כי בכל מקרה של פגיעה מפונים הנפגעים למרכזים מרוחקים, דבר שכבר עלה בחייהם של מספר תושבים.

הוא קבע כי באוצר הערימו די והותר מכשולים בדרך למכרז, וכי עתה הגיע הזמן ללכד כוחות למען פתיחתו של בית החולים. "התרומות הגבוהות הניתנות בידי יהודים בעלי לב חם, אינן פוטרות את מדינת ישראל ממחויבותה הבסיסית למען תושבי העיר", אמר ליצמן.

הוא הבהיר כי קיימת אפשרות לפתיחת בית חולים בעיתוי קרוב, מה גם שהדבר לא נעשה על חשבון המדינה שכן עמותה פרטית היא זו שגייסה את ההון להקמתו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד