י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
חשיפת 'בחדרי' • פרסום ראשון

באגודת ישראל משיבים לבית הדין: "התפקידים לפי סדר המקומות"

אחרי שנחשף ב'בחדרי חרדים' כי בית הדין של חסידות בעלזא שיגר מכתב לחברי הכנסת של הסיעה בדרישה להקפיא את מינוי התפקידים עד לבירור מעמיק בנושא התפקיד שהובטח לחבר הכנסת אייכלר, מזכ"ל אגודת ישראל, חנוך זייברט משיב במכתב משלו לצו המניעה של בית הדין

באגודת ישראל משיבים לבית הדין: "התפקידים לפי סדר המקומות"
חברי אגודת ישראל צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: הקרבות בתוך אגדות ישראל נמשכים. לאחר מכתב ששיגר השבוע בית הדין של חסידות בעלזא לחברי אגודת ישראל ובו 'צו מניעה' האוסר על חלוקת התפקידים בסיעה החסידית - באגודת ישראל מתכוונים להפר את הצו, ומשגרים מכתב תשובה לבית הדין בו הם מביעים הסכמה לקיים דיון בבית הדין שיבחר.

מזכ"ל אגודת ישראל, חנוך זייברט, שיגר הערב (שלישי) מכתב לבית הדין של חסידות בעלזא. במכתב הוא משיב לטענות שעלו על-ידי הדיינים ולטענה העיקרית על-כך שהובטח להעניק תפקיד בכיר לחבר הכנסת ישראל אייכלר, נציג חסידות בעלזא בכנסת.

זייברט כותב לדיינים, כי "כפי המקובל לאורך השנים סדר מינוי התפקידים בין נציגי אגודת ישראל הוא כפי סדר המקומות ברשימה". זייברט מצדד בהסכם שנחתם בכינוס המפלגה בנתניה, שם התחייבו הנציגים לפעול כי נציג בעלזא יכהן בתפקיד בכיר לצד חבריו בסיעה.

זייברט מעדכן את הדיינים כי "המאמצים למינוי נציג בעלזא בתפקיד בכיר מתקיימים בימים אלו בכל הכוח ובכל דרך בהשתדלות מלאה כמסוכם".

בעניין זה דווח אמש ב'בחדרי חרדים', כי השר יעקב ליצמן נועד בנושא עם נציג הליכוד, יו"ר הכנסת הטרי יריב לוין והוא צפוי להיפגש בנושא גם עם יו"ר דגל התורה חבר הכנסת משה גפני.

"עם זאת יודגש, אין קשר בין האמור בסעיף זה לבין חלוקת התפקידים בסיעה" מוסיף זייברט, שדורש להסיר את צו המניעה. מזכ"ל אגו"י מבהיר כי "באם תשובה זו אינה עונה על מכתבכם, נסכים לקיים דיון בבית הדין המקובל עלינו".

לשון המכתב המלא:

א. מקומה וכבודה של חסידות בעלזא כחלק בלתי נפרדת מאגודת ישראל כלל אינם מוטלים בספק. כפי האמור בהסכם, שולבה בעלזא כסיעה באגו"י, נציגיה מונו כמסוכם כחברי התנועה בהנהלה הארצית ובמועצה. כמו"כ ניתנה התחייבות בכתב, לפנים משורת הדין,
לכהונה שלימה של נציג בעלזא לקדנציה זו בכל תוצאה שתהיה בבחירות.

ב. כפי המקובל לאורך השנים סדר מינוי התפקידים בין נציגי אגודת ישראל הוא כפי סדר המקומות ברשימה. בהסכם שנחתם בידי כל נציגי אגו"י, בוועידת התנועה בנתניה בתאריך כ"ה שבט תשע"ט, סוכם כי סדר זה ימשיך גם להבא. (רצ"ב ההסכם).

ג. ההחלטה על מינוי התפקידים בקדנציה זו היא בהתאם לנוסח ההסכם שנחתם באגו"י בתאריך כ"ח שבט תשע"ט. כמו"כ סוכם במסגרת ההסכם של אגו"י ודגל התורה, כי דגל התורה בוחרת ראשונה, בקדנציה זו, את התפקידים ללא קשר למס' החכי"ם.

ד. המאמצים למינוי נציג בעלזא בתפקיד בכיר מתקיימים בימים אלו בכל הכוח ובכל דרך בהשתדלות מלאה כמסוכם. עם זאת יודגש, אין קשר בין האמור בסעיף זה לבין חלוקת התפקידים בסיעה.
ה. באם תשובה זו אינה עונה על מכתבכם, נסכים לקיים דיון בבי"ד המקובל עלינו.

ו. אנו בטוחים ומאחלים שנציגי התנועה יפעלו במשותף ובאחדות בתפקידים החדשים, למען כלל ישראל, להגדיל תורה ולהאדירה ולקדש שם שמים.

חנוך זייברט אגודת ישראל בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד