י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
בצל המתקפות של 'ימינה'

המסר המחבק של השר לשירותי דת לאנשי הציונות הדתית • צפו

האם המסר הזה יצנן את האש בין הציונות הדתית לחרדים? אחרי המתקפות חסרות התקדים אמש במליאת הכנסת מצד חברי הכנסת איילת שקד ובצלאל סמוטריץ', השר לשירותי דת שיעמוד גם בראשות הוועדה שסביבו נוצר המאבק מרגיע ומבטיח לשרת גם רצונות הציונות הדתית • צפו

המסר המחבק של השר לשירותי דת לאנשי הציונות הדתית • צפו
השר יעקב אביטן צילום: באדיבות המצלם

בצל הקרב המתלהט בין 'ימינה' לתנועת 'הליכוד' על רקע העברת ראשות הועדה למינוי דיינים לידי תנועת ש"ס, השר לשירותי דת, ומי שצפוי לעמוד בראשות הועדה למינוי דיינים, הרב יעקב אביטן מתחייב בפני הציונות הדתית כי ש"ס תייצג אותם בממשלה ובכנסת, ותהיה עבורם בית.

במסגרת סיור ראשון שקיים היום (שלישי) בעיר חברון, אמר השר אביטן לבכירי הציונות הדתית שהשתתפו בסיור, כי יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הורה לו לסייע לציונות הדתית בכל מה שידרשו.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', נראה השר החדש אמר: "מנהגי חברון ואנשי הקהילה, אני רוצה לומר שיש לכם בית חם ואוהב, הדלת שלנו פתוחה אליכם, התנועה שלנו תשרת אתכם. מה שאתם רוצים זה מה שיהיה - לא ניתן לכם דברים שאתם לא רוצים".

הרב אביטן הוסיף ואמר, "אתם מסודרים בכל הדברים שאתם רוצים, זה ההוראה של השר אריה דרעי שאוהב אותכם ואמר לתת לכם כל מה שאתם מבקשים - אתם תקבלו. זאת כיוון שאתה אנשים של מסירות נפש, אתם ממשיכי הדרך של האבות הקדושים, אתם אהובים של עם ישראל ואין ספק שביתנו הוא ביתכם".

בתוך כך, השר לשעבר בצלאל סמוטריץ' המשיך היום במתקפה כנגד הליכוד על העברת ראשות הועדה למינוי דיינים לידי ש"ס, כפי שנחשף לראשונה ב'בחדרי חרדים'. הוא כתב מוקדם יותר היום ברשת הטוויטר, "הביקורת שלנו לא היתה על החרדים. הם עושים את עבודתם ומשרתים את בוחריהם, ואני מקווה שגם יהיו הוגנים".

לדבריו, "הביקורת היתה על ראש הממשלה נתניהו. שכשהחרדים דרשו בכנסת ה-20 להוציא את הוועדה למינוי דיינים מהידיים שלנו (שרת המשפטים) לידיים "הנייטרליות" של הליכוד הוא נכנע להם מיד ומינה את שטייניץ".

"ועכשיו", טוען האופוזיציונר החדש, "כשאנחנו ביקשנו את אותו הדבר הוא הפנה עורף בבוז לציונות הדתית והעביר את הוועדה לידיים הבלעדיות שלהם. זה מצטרף לשנמוך שלו את "נציגי הציונות הדתית" בליכוד ולעובדה שאיתנו לא נוהל בכלל משא ומתן. ככה לא מתנהג מי שרואה בציונות הדתית שותפה אמיתית".

יעקב אביטן המשרד לשירותי דת הציונות הדתית מפלגת ימינה תנועת ש"ס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד