י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הטרגדיה בירושלים

הסרטון שגרם לשר לבטל את ניחום המשפחה

השר לבט"פ אמיר אוחנה תכנן להגיע מחר לבית משפחת אל חאלק בוואדי ג'וז ולנחם אותם על מות יקירם לאחר שנורה למוות בידי שוטרים שחשדוהו למחבל הנושא נשק, אולם סרטון שפרסם האב השכול גרם לשר לבטל את הגעתו

הסרטון שגרם לשר לבטל את ניחום המשפחה
קבל"פ לאמיר אוחנה במשטרה צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, אמור היה לבקר מחר (רביעי) ביקור תנחומים אצל אביו של איאד אל-חאלק, הצעיר שנורה למוות בשבת בעיר העתיקה בידי שוטרי מג"ב, אולם הביקור בוטל עקב סרטון שפרסם האב השכול, בו הוא אומר כי אינו מעוניין בביקור של גורם ישראלי, כך דיווח כתב המשטרה משה נוסבאום ב'חדשות 12'.

כזכור, איאד אל-חלאק, תושב מזרח ירושלים, נורה למוות בשבת האחרונה בעיר העתיקה, לאחר שנחשד בשוגג כנושא נשק המתכוון לבצע פיגוע, איאד אל-חלאק היה בעל צרכים מיוחדים ועשה את דרכו בעת הפיגוע למרכז "אלוין" לבעלי צרכים מיוחדים כמדי בוקר, שוטרים שחשדו כי הוא נושא נשק, הורו לא לעצור אך הוא פתח במנוסה אל תוך חדר אשפה באזור, שם נורה למוות. מאוחר יותר התברר כי לא נשא חפץ מסוכן כלשהו. 

השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה הגיב לתקרית המצערת עם צאת השבת ואמר: "אני משתתף בכאבה של משפחת אלחלאק ומביע צער על מותו של איאד, צעיר בעל צרכים מיוחדים. האירוע נבדק כמתחייב בחוק, ונפעל בהתאם לממצאים כדי למנוע מקרים דומים".

עם זאת הוסיף השר, "עד לסיום הבדיקה, לא נחרוץ את דינם של השוטרים. הם נדרשים לקבל החלטות גורליות בשניות, בשטח רווי פיגועים תוך סכנה תדירה לחייהם".

כאמור השר שביקש לנחם את המשפחה ולהתנצל על התקרית המצערת קיבל איתות כי הוא אינו רצוי בסוכת האבלים.

אמיר אוחנה השר לביטחון פנים ניחום אבלים איאד אלחלאק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד