י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מחנות הקיץ לאן?

חשיפה: המכתב של האדמו"רים ששינה את דעתו של המושל

מכתב מאוחד והיסטורי של גדולי האדמו"רים בארה"ב ובראשם האחים האדמו"רים מסאטמר, הביא לשינוי בדעתו של מושל ניו יורק בנוגע לפתיחת מחנות הקיץ לעשרות אלפי חרדים בניו יורק שהיו שולחים את ילדיהם למחנות למסגרת לימודים מסודרת | 'בחדרי חרדים' עם הפרטים המלאים

חשיפה: המכתב של האדמו"רים ששינה את דעתו של המושל
המושל קומו עם הרבי מסאטמר צילום: באדיבות המצלם

היום (שלישי) הכריז מושל העיר ניו יורק אנדרו קואומו כי לקראת ימי הקיץ והקעמפים יתאפשרו פתיחת קייטנות לילדים, דבר שעד היום נראה רחוק והחרדים בארה"ב עמדו לקראת זמן הקיץ בצל הקורונה ללא פתיחת המוסדות שבהם שוהים הילדים במחנות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מה ששינה את דעתו של מושל העיר, הוא מכתב היסטורי שהעביר לו הנציג המקומי מר לנטול ובו חתומים באופן חסר תקדים שני אדמו"רי סאטמר, האדמו"רים ממונקאטש, ויז'ניץ ממונסי וויז'ניץ ויליאמסבורג, באבוב - 45 פאפא, וויען.

המכתב שנשלח בערב חג השבועות עשה את שלו, ואלפי הורים חרדים בניו יורק נשמו לרווחה. כאמור היום הודיע ​​המושל אנדרו קואומו כי מחנות היום יורשו לפעול בקיץ הקרוב, אם כי תחת הנחיות בטיחות קפדניות. 

חבר מועצת המחוקקים החרדי שמחה אייכנשטיין, שהוביל את המשא ומתן עם הצוות הבכיר של המושל אנדרו קואומו,  אמר כי מדובר בחדשות טובות עבור החרדים בניו יורק ובעיקר עבור משפחות עם ילדים המשתוקקים לצאת למחנות הקיץ כמידי שנה.

"אני שמח שהמושל קואמו הכיר במשמעות האדירה של החלטה זו עבור כל כך הרבה ניו יורקים", אמר שמחה אייכנשטיין, "מחנה הקיץ מספק מוצא לילדים והפסקה נחוצה להוריהם. הצעירים שלנו חוו הן את הטראומה והן את השעמום בכל שבועות הסגר הללו, מגיע להם ליהנות מקיץ בטוח".

 

אנדרו קואומו חסידות סאטמר קאנטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד