י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
למרות ההתפרצות החדשה

שרי הממשלה בהקלות על הטובלים במקוואות

שרי הממשלה אישרו במשאל טלפוני הקלה לטובלים במקוואות טהרה, לצד זאת אישרו השרים את המשך חובת הבידוד לשבים מחו"ל. מי שאינו יכול לקיים זאת בביתו יופנה למלונית על חשבון המדינה

שרי הממשלה בהקלות על הטובלים במקוואות
מקווה צילום: אוהלי צדיקים ואומן אקספרס

במשאל טלפוני שקיימו אמש (שלישי), אישרו שרי הממשלה את הארכתן של תקנות שעת חירום ובהן האפשרות להגביל אזורים עם מספר חולים גבוה וחריג וכן לחייב בבידוד במלוניות, במקום בידוד בית מטעם המדינה.

בין ההחלטות, קבעו שרי הממשלה כי במקוואות טהרה יחס השוהים במקווה של גברים, יהיה זהה ליחס שנקבע לרוחצים בבריכות שחייה. כך שבכל פעם יוכלו לטבול במקוואות יותר מאדם אחד בו זמנית, כשעל פי התקנות לכל שישה מ"ר במים יוכל לטבול אדם אחד.

ההחלטה מקלה עם הטובלים, שעד כה יכלו לטבול רק אדם אחד בכל בור בו בעת, ועד שלושה אנשים הורשו להיכנס בו זמנית למתחם המקווה, כעת יוכלו להיכנס בו זמנית גם לבור המים  יותר מאדם אחד, התקנות יוארכו עד ליום ב' 15.6.20.

עוד נקבע כי תקנות שעת חירום המאפשרות הכרזה על אזור מוגבל על ידי ועדת השרים לעניין אזור מוגבל, יוארכו עד ליום ג', 16.6.20. בנוסף נקבע כי הרכב ועדת השרים ישונה, כך שלוועדה יצטרף ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ וכן שר הכלכלה עמיר פרץ. כמו כן, נקבע כי ההחלטה להכריז על אזור מוגבל תתקבל ברוב קולות, בהסכמת ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי.

כך גם הממשלה האריכה עד יום ג', 16.6.20, את התקנות המחייבות הוכחת מקום בידוד וקיום הוראות הבידוד לשבים מחו"ל. אנשים אשר לא יוכלו לקיים בידוד ביתי ימשיכו ויופנו למלונות על חשבון המדינה, וזאת כדי למנוע הדבקה שמקורה בחוזרים מחו"ל.

בהודעה משותפת למשרד ראש הממשלה ולמשרד הבריאות נמסר כי "משרד הבריאות קורא לציבור להמשיך ולהיות שותף למאמץ למניעת ההתפשטות של נגיף הקורונה בישראל. בשבוע האחרון אנו חווים עלייה מסוימת בהיקף התחלואה בקורונה בארץ, ולכן חשוב להמשיך ולהקפיד על 3 הכללים הבסיסיים: ריחוק פיזי, עטיית מסיכה ושמירה על היגיינה".

טבילה במקווה משאל טלפוני קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד