י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
תשובה מספקת?

העיתונאי החרדי שאל את ראש העיר: למה הפגנות כן ותפילות לא

האם ישנן הנחיות מסוימות למגזר אחד והנחיות אחרות למגזר אחר? כך הקשה כתב 'המודיע' באנגלית בפני ראש העיר ניו יורק שמגבה את מחאת השחורים | הוא עשה הבדל והסביר כי המחאה בימים אלה "זה משבר אמריקני עמוק. מעולם לא ראינו משהו שדומה למה שראינו בימים האחרונים"

העיתונאי החרדי שאל את ראש העיר: למה הפגנות כן ותפילות לא
ביל דה בלאזיו צילום: מתוך פייסבוק

במהלך מסיבת עיתונאים שקיים ראש העיר ניו יורק ביל דה בלאזיו, שאל אותו כתב עיתון 'המודיע' באנגלית, מדוע להתפלל אסור, אבל להפגין מותר, שאלה שנשאלה גם בישראל רבות, אך לא זכתה למענה הולם.

השאלה מגיעה על רקע הפגנות ענקיות של פורעים ואנרכיסטים שמתפרעים ובוזזים, חומסים, יורים, מיידים בקבוקי תבערה, כתגובה על מותו של גבר אפרו אמריקאי על ידי שוטר לבן.

ראש העיר נשאל, "בזמן שהמלצת למפגינים להישאר בבית, לאחרים 'אסרת' להתקהל בעיר ולא המלצת, למה?".

הכתב הוסיף להקשות על ראש העיר ושאל, "בעלי החנויות שכבר סגורים חודשיים ומתמודדים עם מצב כלכלי קשה, נאסר עליהם לפתוח את העסקים. אנשים שעבורם להתפלל בבתי כנסת זה חלק קבוע מהחיים שלהם, ונאסר עליהם לעשות זאת עם יותר מעשרה אנשים", הקשה הכתב.

"כעת הבעת הזדהות עם המפגינים במחאה הספציפית הזו. האם פה אתה התעלם מכל ההנחיות למגיפה?".

"אז אדוני ראש העיר, האם אנחנו במגיפה או לא? והאם יש לנו מערכת חוקים אחת של מפגינים ואחרת לכל אחד אחר?", סיים הכתב את השאלה.

ראש העיר השיב לכתב 'המודיע' ואמר, "אני יודע את הכאב של בעלי החנויות, כואב לי שאנשים מפסידים ענייני דת, אבל אני אגיד לך שמנהיגים הדתיים של העיר הזו עמדו כאחד ואמרו שהם לא מתכוונים לעשות דברים בטרם עת, כי זה יסכן חיים".

דה בלאזיו המשיך, "אבל זו חלק אחר מהמשוואה: כשאתה רואה אומה שלמה מתמודדת בעת ובעונה אחת עם משבר יוצא דופן של - 400 שנה של גזענות אמריקאית, אני מצטער, זו לא אותה שאלה של בעל החנות הנסער, או האדם הדתי שרוצה לחזור לתפילות, זה משהו שלא קשור לאיזה צד של הספקטרום אתה נמצא. זה משבר אמריקני עמוק. מעולם לא ראינו משהו שדומה למה שראינו בימים האחרונים. זהו רגע היסטורי חזק וכואב".

מחאת שחורים קורונה סגירת בתי כנסת ביל דה בלאזיו ראש עיריית ניו יורק תפילה במנין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד