ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

המיסיון בגל של הדבקת מודעות מסיונריות מנוקדות בגני שעשועים

מודעות תמימות למראה, צבעוניות ומנוקדות שנתלו על גבי מתקנים בגני שעשועים בערים בדרום התגלו כהטפה מיסיונרית • תולי המודעות: ילדי המיסיונר שהדפיס אותם, שהתחבא בסמוך • ביד לאחים מיהרו לפנות למ"מ ראש העיר קריית מלאכי הרב בצלאל מזרחי שמיהר להגיע לאחד הגנים, הזדעזע ודאג לקנוס באלפי שקלים את המיסיונר • ביד לאחים מתכננים פניה לשר לבט"פ החדש: הורה למשטרה שלא להתעלם עוד מסעיף 368א' לחוק העונשין הקובע עונש מאסר וקנס כספי גבוה למי שעושה פעולה שעלולה להביא להמרת דתו של קטין

המיסיון בגל של הדבקת מודעות מסיונריות מנוקדות בגני שעשועים
פלייר מיסיונרי שהודבק בגן שעשועים צילום: יד לאחים

אנשי המחלקה למאבק במיסיון של יד לאחים חשבו שהם כבר ראו הכול: הטפה תמורת חלוקת מזון, הטפה לעולים במסווה של הרצאות, הטפה לקטינים באמצעות הרשת ואפילו הטפה באמצעות התחזות לחרדים.

מודעות תמימות למראה, מנוקדות וצבעוניות שנתלו בגני שעשועים בקרית מלאכי ובקרית גת שהתגלו כניסיון לעניין ילדים קטנים בדת הנוצרית – דבר האסור לפי החוק, גרמו לאנשי המחלקה להבין שאנשי הכת הנוצרית "היהודים המשיחיים" מנסים לפעול בדרכים נוספות כדי לנסות להמיר יהודים לנצרות. סעיף 368א' לחוק העונשין קובע "העורך טקס המרת דתו של קטין או עושה פעולה אחרת המביאה לידי המרת דתו של קטין, בניגוד להוראות דינו מאסר ששה חודשים" סעיף ב' קובע כי "המשדל קטין, בפניה ישירה אליו, להמיר דתו, דינו – מאסר ששה חדשים".

הפניות שזרמו ליד לאחים מהורים שנתקלו במודעות האלו בעוד ועוד גני שעשועים בשתי הערים, במשך יומיים רצופים, הביאו למסקנה שמדובר בתופעה מתוכננת ולא באירוע חד-פעמי. פעילים באותן ערים התבקשו לשהות בתורנות בגני שעשועים בהם עוד לא נתלו הפליירים כדי לנסות לאתר את המיסיונרים בשעה שהם מבצעים את פעילותם האסורה על פי חוק. אחד מהם שהמתין בגינה בקרית מלאכי הופתע לראות פרט לא שגרתי נוסף הקשורה לפעילות המיסיון האסורה הזו: ארבעה מילדיו של המיסיונר סקוט לואיס המתגורר ביישוב עוצם הגיעו למקום עם אופניים וכדורים, ומידי פעם, כשחשבו שאיש אינו רואה אותם, הוציאו מתחת לחולצתם את הפליירים ותלו אותם במקומות בולטים בגני השעשועים, תוך השחתת רכוש ציבורי.

כשהילדים המיסיונרים ראו כי יש מי שמצלם אותם הם קראו לעזרת אביהם והלה יצא ממחבואו בקרבת מקום וניסה להרחיק בחמת זעם את פעיל יד לאחים. רק בנס, כפי שניתן לראות בתיעוד המוחזק בידי אנשי יד לאחים, לא הפך הניסיון הזה לאלימות קשה.

ביד לאחים מיהרו עם התיעוד המטריד לנציג המפלגות החרדיות בעירייה – מ"מ ראש העיר הרב בצלאל מזרחי, בדרישה לקנוס את לואיס על השחתת רכוש ציבורי. הרב מזרחי שהגיע במהירות למקום, הזדעזע לראות את הפעילות המיסיונרית המחוצפת למול עיניו, פעל במהירות מול גורמי האכיפה בעירייה וקנס בסך 5,000 שקלים נשלח עוד באותו היום לביתו של לואיס. וכאילו לא די בכך, קצין הביטחון של העירייה אף ניגש לתחנת המשטרה והגיש תלונה כנגד המיסיונר על השחתת הרכוש שנעשתה במכוון.

במחלקה למאבק במיסיון אומרים כי הם מתכוננים לפנות בנושא לשר לביטחון פנים החדש, מר אמיר אוחנה, בבקשה כי יורה למשטרה שלא להתעלם עוד מסעיף 368א' לחוק העונשין הקובע עונש מאסר וקנס כספי גבוה למי שעושה פעולה שעלולה להביא להמרת דתו של קטין.

"במקרה דנן, המיסיונר לואיס שלח את ילדיו כדי שיהיו ידו הארוכה להטיף לילידים קטנים להמרת דתם לנצרות. הוא זה שעיצב והדפיס את הפליירים, הביא את ילדיו למקום, סיכך עליהם בשעת מעשה ומילט אותם לאחר שהתגלו. על המשטרה לדאוג למצות עמו את ההליכים לפי חוק העונשין".

ביד לאחים מבקשים להודות לרב מזרחי על פועלו הנמרץ. "רק פעילות זריזה ועיקשת כמו זו במטרה לאכוף את החוק, יעזרו לנו כדי להדיר את רגלי המיסיונרים מהזירה הציבורית ומסביבתם של ילדים ובני נוער".

מיסיונרים יד לאחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד