ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

רוצים לטייל ביוון? כל מה שתצטרכו לדעת

למי שמעוניין בחופשה אורבנית במדינה המלאה בשמש, ליוון יש לא מעט להציע • בין אם באיים כמו מיקונוס, רודוס, כריתים וקוס. בחיי לילה תוססים באתונה וסלוניקי וכמדינה ממנה ניתן להמשיך לקרוזים במדינות אירופאיות נוספות

רוצים לטייל ביוון? כל מה שתצטרכו לדעת
יוון צילום: שאטרסטוק

יוון מהווה מדינה של נופים מרהיבים וחגיגה ים תיכונית אותנטית. המדינה שוכנת בקצה הדרומי של חצי האי הבלקני ובדרום מזרח גובלת עם טורקיה.

למי שמעוניין בחופשה אורבנית במדינה המלאה בשמש, ליוון יש לא מעט להציע. בין אם באיים כמו מיקונוס, רודוס, כריתים וקוס. בחיי לילה תוססים באתונה וסלוניקי וכמדינה ממנה ניתן להמשיך לקרוזים במדינות אירופאיות נוספות.

יוון מורכבת מ-13 מחוזות הכוללים את אטיקה, מרכז יוון, מרכז מקדוניה, כרתים, מזרח מקדוניה ותראקיה, אפירוס, האיים היווניים, צפון הים האגאי, פלופונסוס, דרום הים האגאי, תסליה, מערב יוון ומערב מקדוניה.

מזג אוויר

המדינה משתרעת על פני שטח רחב ועל כן באזורים שונים במדינה ניתן למצוא מזג אוויר מעט שונה. באופן כללי, מאופיינת יוון במזג אוויר ים תיכוני הכולל קיץ חם עם טמפרטורות שלא פעם חוצות את ה-30 מעלות צלזיוס וחורף צונן בדומה לקפריסין השכנה. ביוון אף מקומות מושלגים המשמשים כאתרי סקי.

טיול של בטן גב ביוון בהחלט מאפיין את יוון. טיול בערים הרחוקות מהחופים מתאים במיוחד בעונות המעבר. באתונה הטמפרטורות הממוצעות בינואר-פברואר עומדות על עשר מעלות צלזיוס, כשביולי-אוגוסט עומד הממוצע בעיר על 29 מעלות צלזיוס. בדצמבר העיר זוכה לממוצע של 19 ימים של גשם, כשבקיץ מזג האוויר בעיר יבש.

טיסות למדינה

יש לא מעט טיסות מנתב"ג ליוון. קווי הטיסות כוללות טיסות לאתונה, סלוניקי, כריתים, רודוס, סנטוריני, קורפו ועוד. בחודשי הקיץ כמות הטיסות עולה. אם ברצונכם להגיע לאחד מהאיים הקטנים של יוון ניתן להמשיך מנמל התעופה אליו הגעתם למעברות השונות.

אטרקציות ביוון

יהיה קשה למצות את כל המדינה בטיול אחד. כל עיר ואזור ביוון מאופיינים באווירה שונה ובהם גם אטרקציות שונות.

תיירים שיבחרו להתמקד ביוון היבשתית יוכלו לטייל בעיר סלוניקי. עיר בעלת היסטוריה עשירה וקשר ארוך שנים עם הקהילה היהודית. בסלוניקי תוכלו לבקר בכנסיות, לצפות במגדל הלבן, לנסוע מחוץ לעיר אל הר האולימפוס, שם גם תוכלו להתרשם מהיערות והצומח ולבחור בטיול ג'יפים או טיול רגלי.

אטרקציה נוספת ביוון היא אזור מטאורה. מדובר על מפגן צוקים בגובה מאות מטרים שבפסגתם מנזרים מתקופת ימי הביניים.

אתונה, עיר הבירה של יוון, היא בהחלט עיר שאין לפספס. בה תוכלו לבקר באקרופוליס. אחד מהמבנים המפורסמים בכל העולם.

בכל יוון תוכלו להגיע לטברנות, ליהנות מאוכל יווני אותנטי, לשתות אוזו וכמובן לרקוד למוזיקה יוונית המתנגנת באותן טברנות.

יוון עם הילדים

בהרבה מקומות תוכלו למצוא מלונות ואטרקציות אשר יתאימו לטיול משפחתי הכולל ילדים. באי כריתים ישנו את ה-Water City, פארק המים Limnoupolis, המוזיאון הפתוח Lychnostatis, סיקור באקווריום של כריתים ועוד.

מסלול ביוון – המלצה

למי שמעוניין גם בטיול רגלי במדינה ההמלצה היא על טיול בכריתים, כשביציאה מהרקליון הבירה תוכלו להמשיך אל הכפר אנויה בעל הבתים הלבנים והסמטאות הצרות. משם תוכלו להמשיך לכפר מרגריטס המאופיין בעבודות הקדרות שבו. בהמשך כולל המסלול ביקור בעיר הרומנטית חאניה שבאזור העיר מסלולי טיולים רגליים בטבע.

במערב כריתים נמצאים החופים ביותר מרהיבים, בין אם חוף אלאפוניסטי, חוף באלוס וחוף פרבלי.

באדיבות אתר כחול יוון

יוון נופש בחו''ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד