י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

השקעות בפורטוגל וויזת משקיעים

ב-2009 חוקקו הפורטוגלים חוק שמטרתו היא למשוך למדינה משקיעים להם אין אזרחות של אחת ממדינות האיחוד האירופאי ובכך לאפשר לכסף זר נוסף לזרום לתוך המדינה. התקנות לאותו חוק נכנסו לתוקפן ב-2010 ומאז משקיעים לא מעטים הגיעו להשקיע בפורטוגל כשרובם הגיעו מרוסיה וסין

השקעות בפורטוגל וויזת משקיעים
פורטוגל צילום: שאטרסטוק

ב-2009 חוקקו הפורטוגלים חוק שמטרתו היא למשוך למדינה משקיעים להם אין אזרחות של אחת ממדינות האיחוד האירופאי ובכך לאפשר לכסף זר נוסף לזרום לתוך המדינה. התקנות לאותו חוק נכנסו לתוקפן ב-2010 ומאז משקיעים לא מעטים הגיעו להשקיע בפורטוגל כשרובם הגיעו מרוסיה וסין.

הערים המובילות בהשקעות נדל"ן במדינה אלו הן ליסבון ופורטו.

ניתן להצביע על שלושה דרכי השקעה עיקריים במדינה.

  • דרך אחת היא ברכישה של נכס נדל"ן בעלות של חצי מיליון אירו והחזקה בנכס לאורך כל תקופת התושבות במדינה. החזקת הנכס נחשבת לנכס הנותר בבעלות המשקיע כשאין כל מניעה מלהשכיר אותו.

ישנם נכסים בפורטוגל המאפשרים השקעה בסכום הנמוך מחצי מיליון אירו, כשכאן הכוונה לשתי מדרגות. האחת בסכום של 350 אלף אירו והשנייה בסכום של 280 אלף אירו, כשאלו מובחנים בכך שמודבר בנכס לשימור המחייב שיפוץ, ובכך השקעה כספית נוספת, ובנכס בעל מיקום בפריפריה.

  • השקעה בסכום של מילון אירו ומעלה בחשבון השקעות בבנק בפורטוגל ואי פדיון שלו לאורך כל תקופת התושבות.
  • השקעה במדינה תוך יצירה של עשר משרות לפחות לתושבים.

שלושת דרכי השקעות אלו בפורטוגל כוללות מיסוי מופחת, אך חשוב לציין שמדובר בסכומים של ההשקעה עצמה והם אינם כוללים סכומי ברוטו נוספים, כמו גם עלויות הנוגעות לליווי משפטי, אגרות, מיסוי וכיוב'.

כל משקיע ובני משפחתו הגרעינית יזכו לקבל היתר תושבות זמני. תוקף ההיתר הוא שנה, כשבמהלכה על המשקיע ובני משפחתו הגרעינית לשהות לפחות כשבעה ימים בפורטוגל או בכל טריטוריה אחרת שלה. לאחר אותה שנה יזכו המשקיע ובני משפחתו לשני היתרים, נוספים כשכל היתר הוא לתקופה של שנתיים ובה הם מחויבים לשהייה מינימלית של 14 ימים בפורטוגל או בכל טריטוריה אחרת שלה.

בתום חמש שנים יכול המשקיע להמשיך בתהליך עבור היתרי תושבות דו שנתיים או לחלופין לקבל היתר תושבות קבוע בפורטוגל בהליך שכולל בתוכו קבלת אזרחות פורטוגלית בתום שנה נוספת.

הכתבה בנושא גולדן ויזה באדיבות איזי נדל"ן השקעות מניבות בחו"ל

 

פורטוגל וויזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד