י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כואב לכם בשן כשאתם שותים קר או חם? זו הסיבה

רגישות בשיניים היא תופעה לא נעימה - הסובלים ממנה חשים כאב, או צריבה עזה כשהם שותים, או אוכלים דבר מה קר, או חם. התופעה נגרמת לרוב בגלל נסיגת חניכיים, החושפת את צוואר השן, שהוא מקור הכאב.  החדשות הטובות? אפשר לטפל בזה

כואב לכם בשן כשאתם שותים קר או חם? זו הסיבה
ד"ר פיסקוס צילום: dr-giladfiskus.com

3 גורמים נפוצים לנסיגת חניכיים

נסיגת חניכיים יכולה להתרחש על רקע גורמים שונים:

  • הזנחה - הזנחת ניקיון הפה, הימנעות מטיפולי שיניים ושיננית וכן הלאה, עלולים לגרום למחלת חניכיים וזו עלולה להתפתח למצב של נסיגת חניכיים.
  • חריקת שיניים - חריקה מתמשכת של שיניים, לעיתים בחוסר מודעות, או מתוך שינה, יכולה לגרום לפגיעות שונות בלסת ובפה, ביניהן חשיפה של חלקי השן הרגישים.
  • צחצוח שיניים אגרסיבי - צחצוח אגרסיבי וקשה של השיניים לטווח ארוך, עשוי לגרום לפגיעה בחניכיים ואפילו קילוף של שכבת ההגנה של השן.

אין כמו טיפולי מנע לשמירה על שיניים וחניכיים בריאות, אבל אם אתם נמצאים במצב של רגישות יתר בשיניים, או נסיגת חניכיים, חשוב לגשת לקבל טיפול בהקדם, כדי למנוע מעצמכם סבל מיותר.

כיצד מתבצע טיפול ברגישות יתר בשיניים?

יש כמה טיפולים יעילים ברמות שונות לטיפול ברגישות יתר בשיניים:

  • טיפול בנסיגת חניכיים - אנשים הסובלים מאוד מהרגישות בשיניים, זקוקים לטיפול מעט מורכב יותר, הכולל שחזור, או ציפוי של צוואר השן - החלק הרגיש של השן, שנחשף בעת נסיגת חניכיים. חומרי הציפוי מוצמדים לחלק הפגוע ושומרים עליו מפני המגע המכאיב עם מזונות חמים, או קרים.
  • מתלה חניכיים - טיפול הכולל חיתוך ותפירה של החניכיים לצורך כיסוי של אזורים חשופים ועיצוב מחדש של קו החניכיים. זהו טיפול שדורש זמן החלמה ואינו מתאים לכל אחד.

ד"ר פיסקוס ממליץ - איך לצחצח נכון את השיניים והטיפול העדיף לנסיגת חניכיים

המרפאה של ד"ר גלעד פיסקוס בראשון לציון היא מרפאת בוטיק, המתמקדת בעיקר בטיפולי אסתטיקה לשיניים. בין היתר, ממליץ ד"ר גלעד על טיפולי הלבנת שיניים למינייט, שיקום הפה, ציפוי למינייט לשיניים, בניית שיניים קדמיות, ציפוי חרסינה לשיניים ועוד.

אך מכיוון שכאמור - הדרך הטובה ביותר לשמור על שיניים בריאות היא בטיפולי מנע, ד"ר פיסקוס מציע הדרכה לצחצוח נכון של השיניים:

  • הקפידו על מברשת שיניים חדשה כל 3 חודשים, רצוי חשמלית
  • צחצוח פעמיים-שלוש ביום, כל פעם במשך 2 דקות, אמור לעשות את העבודה
  • אפשר לצחצח יותר פעמים, אם אכלתם משהו מתוק, או חטיפים שנדבקים לשיניים
  • הדרך הטובה ביותר לשמור על השיניים היא להימנע מאכילת מזונות מזיקים!

בכל מקרה, אם החניכיים שלכם זקוקות לטיפול בגלל נסיגה, המרכז לעיצוב החיוך של ד"ר גלעד פיסקוס ממליץ על שחזור צוואר השן, טיפול שהוכח כיעיל, קל יחסית, מהיר ונוח.

תהיו בריאים ושמרו על השיניים שלכם!

הכתבה פורסמה ע"י דוקטור קידום אתרים אשר מתמחה בשירותי קידום אתרי וורדפרס בגוגל, שיווק ופרסום ברשתות חברתיות, בניית חנות וירטואלית ופיתוח אתרים.

טיפול שיניים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד