ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
בעקבות תחקיר על ניגוד עניינים

שר המשפטים ניסנקורן מודה: "היו טעויות"

בעקבות תחקיר שנעשה בנוגע לניגודי העניינים של השופטים בבית המשפט העליון - הודה שר המשפטים אבי ניסנקורן כי אכן ישנם טעיות במערכת המשפט

שר המשפטים ניסנקורן מודה: "היו טעויות"
אבי ניסנקורן בפסגת הנדל"ן צילום: סיון פרג

בעקבות תחקיר שנעשה ע"י 'כאן' חדשות בנוגע לניגודי העניינים של השופטים בבית המשפט העליון, אמר שר המשפטים אבי ניסנקורן הבוקר (רביעי) והודה כי אכן ישנם טעיות במערכת המשפט. "אין ספק שבכל מערכת יש טעויות".

כזכור, בתחילת השבוע התפרסם תחקיר בכאן חדשות שנעשה ע"י הכתב צח שפיצן על ניגודי העניינים בבית המשפט. בהנהלת בתי המשפט קיים נוהל פנימי שמחייב את השופטים לפעול בשקיפות וללא ניגודי עניינים. זאת בכדי להראות כי נעשה דין צדק.

על פי הנוהל, השופטים נדרשים למלא רשימה שבה הם מצהירים מי הם האנשים והגופים שהם מנועים מלדון בעניינם, בשל קשר אישי או קשר קודם, ובמידה שאכן קיים קשר בין אחד מהצדדים בתיק לבין השופט אזי השופט מנוע מלדון בתיק, אלא שהרשימה הזאת לא שקופה לציבור ואפילו עורכי הדין לא יכולים לקבל אותה.

בתחקיר הובאו דוגמאות של שופטים שדנו בעניינים שונים בעתירות שהוגשו לפניהם וזאת למרות שברשימת המנועים שלהם הופיעו הצדדים שבהן עסקו העתירות.

את הדברים אמר שר המשפטים ניסנקורן בתשובה לשאלה של ח"כ בצלאל סמוטריץ' מימינה. ניסנקורן אמר: "אין ספק שבכל מערכת יש טעויות ואני אפעל כמיטב יכולתי שהטעויות האלו לא יישנו. צריך לראות איך מונעים קדימה טעויות כאלו".

אבי ניסנקורן תאגיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד