י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
התפרצות מחודשת

פרופ' סדצקי מזהירה: "נזרעים זרעים מאוד מסוכנים"

ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופסור סיגל סדצקי, התייחסה בראיון להתפרצות המחודשת שמתרחשת כעת בעיקר במוסדות החינוך • "הדלקנו נורות אדומות כשלושה ימים לפני המקרים בגימנסיה"

פרופ' סדצקי מזהירה: "נזרעים זרעים מאוד מסוכנים"
חיטוי הגימנסיה בירושלים צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות גל ההדבקה שעולה בקצב מדאיג ברחבי הארץ עם דגש על מערכת החינוך, התייחסה לכך ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, פרופסור סיגל סדצקי בראיון לרשת ב', ואמרה כי היא מוטרדת מהתפרצות השנייה של המגיפה הקטלנית בישראל. "אנחנו במצב שנזרעים זרעים מאוד מסוכנים".

את הדברים אמרה הפרופסור סיגל סדצקי בראיון לתכנית "סדר יום" בכאן רשת ב' אצל קרן נויבך. סדצקי אמרה כי "חשבתי שאולי הנגיף ילך לישון בחודש מאי וזה לא קרה. יש עונתיות בנגיפים אך זה לא קרה פה - אנחנו במצב שנזרעים זרעים מאוד מסוכנים".

ראש שירותי בריאות הציבור, פרופסור סדצקי, אמרה לקרן נוירבך כי ההתפשטות הנגיף הייתה רחבה ביותר בשלושה מקומות: "יש שלושה מצבים שבהם אנחנו סבורים שנכון לבצע בדיקות סקר: בתי אבות, בתי ספר ובמשפחות של המגעים כי שם ראינו התפשטות מהירה ונרחבת. השאלה היום מה משמעות המקרים שאנחנו רואים, לאן זה יתפתחו ומה צריך לעשות, זאת שאלת מיליון הדולר, ואין לכך תשובה חד משמעית"

בנוגע להתפרצות המגיפה הקטלנית במערכת החינוך אמרה סדצקי כי בבתי הספר באופן טבעי קשה לשמור על ריחוק חברתי כנדרש ולכן הם מהווים מקור הידבקות. "בתי הספר הם מקור הדבקה וזה לא מפתיע כי הכיתות גדולות וקשה לשמור על ריחוק של שני מטרים".

פרופסור סדצקי הוסיפה כי כבר כמה ימים לפני ההתפרצות בבית הספר גימנסיה נדלקו הנורות האדומות במשרד הבריאות משום שכבר לקראת פתיחת בתי הספר הבינו במשרד כי קשה יהיה לשמור שם על ההנחיות כנדרש. "הדלקנו נורות אדומות כשלושה ימים לפני המקרים בגימנסיה" אמרה סדצקי.

קורונה סיגל סדצקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד