י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דיכטר תוקף

בגלל רשלנות: ישראל לא קיצצה את כספי משפחות המחבלים

חבר הכנסת אבי דיכטר, תקף את העובדה שישראל אינה מקזזת את כספי משפחות המחבלים מהכספים אותם היא מעבירה לרשות הפלסטינית. "החוק הוא לא המלצה - לא לראש הממשלה ולא לאף אחד אחר"

בגלל רשלנות: ישראל לא קיצצה את כספי משפחות המחבלים
אבי דיכטר בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות שישראל יכולה לקזז את הכספים של הרשות הפלסטינית המועברים למשפחות המחבלים, היא בוחרת שלא לעשות זאת. כך פורסם בכאן חדשות.

היום (רביעי), ראש רשות האסירים הפלסטינית, קדרי אבו בכר, אישר כי אכן הרשות הפלסטינית קיבלה את מלוא הסכום מישראל מבלי שקיזזה את הכספים שמעוברים למשפחות המחבלים, כך דיווח הכתבים גל ברגר ומשה ברקוביץ' בכאן חדשות.

ע"פ הדיווח בכאן, הסיבה שישראל אינה מקזזת את המשכורות של המחבלים היא משום שלפי החוק, שר הביטחון היה אמור להגיש כבר לפני חצי שנה דוח על הסכום שהרשות שילמה ב-2019 כמשכורות לאסירים ומחבלים, אולם השר לא הגיש ולכן הקבינט לא התכנס כדי לאשר קיזוז.

ע"פ החוק ישראל רשאית לקזז את מלוא הסכום שאותו מעבירה הרשות הפלסטינית למשפחות המחבלים, הכספים שישראל מעבירה לרשות הפלסטינית הם כספי מסים שישראל גובה עבור הרשות הפלסטינית.

מי שיזם את החוק הוא חבר הכנסת אבי דיכטר. דיכטר תקף את העובדה שישראל אינה מקזזת את כספי משפחות המחבלים ובראיון לרן בנימיני בתוכנית "הבוקר הזה" בכאן רשת ב' אמר, כי "החוק הוא לא המלצה - לא לראש הממשלה ולא לאף אחד אחר".

חבר הכנסת דיכטר הוסיף ותקף בראיון ואמר כי "המסר מההחלטה הזו הוא רע". דיכטר אמר כי אינו מאמין שהחוק ישונה "כדי לא לקזז צריך לשנות את החוק - אני מתקשה לראות מצב שבו החוק ישונה".

רשות הפלסטינית אבי דיכטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד