ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
עלה בחייהם של אלפים

השוודים נמנעו מסגר ומודים: "עשינו טעות"

למרות ההתפרצות במדינה, בשוודיה לא מיהרו להטיל סגר ונקטו במדיניות מקלה. היום מודה האפידמיולוג הראשי של המדינה, כי הגישה שננקטה הייתה טעות שעלתה בחייהם של אלפים

השוודים נמנעו מסגר ומודים: "עשינו טעות"
נוף טיפוסי בשוודיה צילום: Miriam Alster/Flash90

בעוד ברוב מדינות העולם הממשלות הטילו סגר מלא על האזרחים ואסרו על יציאה של אזרחים למרחב הציבורי ללא צורך חיוני וגם אסרו את פתיחת העסקים והמסחר בכדי להילחם במגיפה הקטלנית, דווקא בשוודיה הצפונית, בה המגיפה התפרצה בצורה קשה, בחרו שלא להטיל סגר. שבדיה לא סגרה את מקומות העבודה, בתי הספר, והיום (רביעי), מודים בטעות בפה מלא, כך דווח בחדשות 12.

הממשלה בשוודיה נקטה במדיניות שלא להטיל סגר והגבלות נוקשות אחרות אלא פעלו להגן רק על קבוצות הסיכון, ששם חשיפה לנגיף הקורונה היא קטלנית. המדיניות הזאת מתבררת היום כהחלטה שעלתה למדינה בחייהם של אלפי אזרחים.

האפידמיולוג הראשי של המדינה, ד"ר אנדרס טגנל, היה מי שהנהיג ודגל במדיניות הזאת, היום התראיין ד"ר אנדרס טגנל באחד מהערוצי הרדיו במדינה ואמר כי המדיניות שננקטה הייתה טעות. האפידמיולוג ד"ר אנדרס טגנל מודה כי בדיעבד, היה נוהג אחרת.

טגנל אמר למראיין, כי אכן "יש יותר מדי מתים". לדבריו, אם היה יודע מה מה שהוא יודע היום הוא היה נוהג אחרת לגמרי. "אם הייתי יודע מה שאני יודע היום, אני חושב ששוודיה הייתה נוקטת בצעדים דומים יותר לאלה ששאר העולם נקט בהם".

קורונה שוודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד