י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
ארה"ב בוערת

נחשף: טראמפ שקל להכניס טנקים לרחובות

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, שקל להשתמש בטנקים כדי לטפל באנרכיה המשתוללת ברחבי המדינה. הנשיא הורה למסוקים לרחף מעל המפגינים כדי להבריחם. מאות חיילים חמושים נפרסו בוושינגטון הבירה

נחשף: טראמפ שקל להכניס טנקים לרחובות
טנק, אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

הנשיא דונלד טראמפ שקל להשתמש בטנקים או בכלי רכב צבאיים משוריינים אחרים, בכדי לסייע בהשבת הסדר בארה"ב לאחר שפרצו הפגנות אלימות ברחבי המדינה, כך חשפו גורמים בבית הלבן.

גורם בכיר בבית הלבן שלא רצה להיחשף, סיפר: כי טראמפ קיווה להפוך את הפעולה האגרסיבית בוושינגטון כדוגמה לשאר חלקי המדינה.

שני גורמים בפנטגון אמרו גם לסוכנות הידיעות AP. כי הנשיא הורה למטוסים צבאיים לטוס מעל הבירה וושינגטון ביום שני בערב כ"מפגן כוח" נגד מפגינים.

שלושה גורמים בכירים בפנטגון אמרו ל"דיילי ביטס", כי הרעיון של פריסת כוחות צבא הועלה על ידי הבית הלבן, ולא על ידי הפנטגון.

המקורות חשפו, כי טראמפ התייעץ עם עוזריו בנוגע לשימוש בכלי רכב צבאיים או סוגי רכבים אחרים המשמשים את הכוחות המזוינים כדי לסייע בהשגת שליטה.

כזכור, שמונה דקות ו-46 שניות זה הזמן בו רכן השוטר דרק צ'אובין על צאוורו של ג'ורג' פלויד - הגבר שעצר, וגם לאחר שפלויד איבד הכרה, השוטר לא הרפה.

ב -25 במאי עצרו שוטרי משטרת מיניאפוליס את ג'ורג' פלויד, גבר שחור בן 46, לאחר שעובד מעדנייה התקשר למשטרה והתלונן כי פלויד קנה סיגריות בשטר מזויף של 20 $. 17 דקות לאחר שהגיעה מכונית המשטרה הראשונה לזירה, מר פלויד היה מחוסר הכרה.

לאחר צפייה בסרטונים שצילמו עוברי אורח, ומצפיות במצלמות אבטחה באזור, שיחזר ה'ניו יורק טיימס' בפירוט את הדקות שהובילו למותו של פלויד. השוטרים ביצעו סדרה של פעולות שהפרו את המדיניות של המשטרה במיניאפוליס, וגרמו למוות קטלני של פלויד, לאחר שהוא לא הצליח לנשום, אפילו כשהוא והצופים קראו לשוטרים להרפות.

יום לאחר מותו של מר פלויד, המשטרה פיטרה את כל ארבעת השוטרים המעורבים במותו של פלויד וביום שישי הודיע ​​פרקליט המחוז מייק פרימן, כי השוטר יואשם באשמת רצח והריגה נגד דרק שובין, השוטר כפי שניתן לראות בסרטון, מצמיד את פלויד לאדמה. רוכן על ברכו של פלויד במשך שמונה דקות ו -46 שניות, כך על פי התלונה הפלילית נגדו. השוטר לא הסיר את ברכו גם אחרי שפלויד איבד את הכרתו, ולמשך דקה שלמה אחרי שהפרמדיקים הגיעו למקום.

שלושת השוטרים לשעבר הנוספים, הושעו מיד יחד עם השוטר שגרם למותו של פלויד, השוטר דרק צ'אובין הועמד לדין, לגבי שאר השוטרים עדיין לא התקבלה החלטה.

לאחר שהסרטון בו נראה פלויד נמחץ למוות, החלו הפגנות רבות ברחבי ארצות הברית, מה שהביא למעצרים.

דונלד טראמפ צבא ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד