י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הרחוב הפלסטיני רותח"

יועצו של אבו-מאזן: אם הסיפוח יתרחש תפרוץ אלימות קשה

מחמוד אל-הבאש, יועצו של ראש הרשות הפלסטינית התראיין הבוקר לכלי תקשורת ישראלי ואמר כי אם ישראל תבצע את הסיפוח, תפרוץ אלימות קשה • "נתניהו פותח בהחלטה הזו את כל שערי האלימות. עליכם לצפות לכל דבר"

יועצו של אבו-מאזן: אם הסיפוח יתרחש תפרוץ אלימות קשה
מעבר פלסטינים בבית לחם צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

יועץ בכיר של ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן ומקורבו, מחמוד אל-הבאש, מאיים הבוקר על ישראל כי במידה והיא אכן תבצע את הסיפוח, הדבר יוביל לגל אלימות חסר תקדים. "נתניהו פותח בהחלטה הזו את כל שערי האלימות." כך אמר בשיחה לגל ברגר בכאן חדשות.

כשנשאל אל-הבאש האם כוחות הביטחון הפלסטיניים יתעמתו בעצמם עם ישראל, השיב כי לא יעשו זאת, אם כי לא יעצרו את המתפרעים. "זה מחוץ לשליטה שלנו, ולא נהפוך לשוטר של ישראל באזורים הפלסטיניים", אמר אל-הבאש לכאן חדשות.

הכתב גל ברגר מדווח עוד כי מחמוד אל-הבאש אמר שהפלסטינים מתנגדים מאוד להחלת הריבונות ביהודה ושומרון. "אתם כלל לא מודעים עד כמה הרחוב הפלסטיני רותח. כל בית, כל צעיר, כל בחורה, יכולים להפוך חבית נפץ אם ישראל תבצע סיפוח. כשאדם מאבד את התקווה בשלום ובצדק - הוא יכול להפוך לפצצה." לדבריו "נתניהו דוחף את האזור לפיצוץ".

מחמוד אל-הבאש יועצו הבכיר של אבו מאזן המשיך איים כי ישראל תישא בהחלטות על הסיפוח "נתניהו פותח בהחלטה הזו את כל שערי האלימות. עליכם לצפות לכל דבר. האזור יידע גלי אלימות חסרי תקדים וישראל תישא בכל התוצאות. יהיה עליה לשאת במלוא האחריות על הביטחון, החינוך, הבריאות ותשלום המשכורות."

ראש הממשלה נתניהו מנגד, נחוש בכוונתו לקדם את החלת הריבונות ביהודה ושומרון. את הסיפוח נתניהו הבטיח במהלך הבחירות מספר רב של פעמים, אך שלא כמו כמו הבטחות בחירות אחרות שמתמסמסות להן מיד לאחר הבחירות, הפעם נתניהו נראה רציני לקיים את הבטחתו.

סיפוח אבו מאזן הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד