י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"משתמש בנו כבני ערובה"

פרסום ראשון: ראש המועצה מונע את קיום ההילולא בכפר הדרוזי

סימן שאלה גדול עומד סביב קיומה של הילולת רבי ישמעאל כהן גדול, מעשרת הרוגי מלכות, שאמורה להיערך בעוד שבועיים בכפר הדרוזי סאג'ור שבצפון. הסיבה לחשש לקיום האירוע, הוא סירובו של ראש המועצה המקומית לקיימו בטענה כי הממשלה מעכבת ומונעת תקצוב יישובי הדרוזים 

פרסום ראשון: ראש המועצה מונע את קיום ההילולא בכפר הדרוזי
קבר רבי ישמעאל כהן גדול צילום: בחדרי חרדים

מידי שנה בשנה, עולים בכ"ד סיון מאות ואפילו אלפים לפקוד את ציונו של רבי ישמעאל כהן גדול, בכפר הדרוזי סאג'ור שבצפון הארץ, אלא שהשנה, ראש המועצה הדרוזי, ג'בור חמוד, מונע את קיום ההילולא. 

במכתב ששיגר ראש המועצה חמוד, לשר לשירותי דת החדש הרב יעקב אביטן, הוא הסביר את החלטתו בכך שמדובר במחאה כנגד הממשלה שמעכבת ומונעת תקצוב יישובי הדרוזים למרות התחייבויות שונות. 

ראש המועצה כתב לשר אביטן, כי "לצערי, אני נאלץ להודיע על ביטול הילולת האלפים על קברו של רבי ישמעאל כהן גדול ביישוב סאג'ור". לטענת ראש המועצה, "הסיבה לביטול ההילולה היא בגידת הממשלה ברשויות הדרוזיות והצ'רקסיות - בייבוש תקציבי, באי מימוש החלטת ממשלה מאושרת להעברת תקציב ובאי אישורה של תוכנית החומש".

"מדובר באירוע שהמועצה בראשותי מכבדת ומשקיעה בו תקציב לא מבוטל, ללא כיסוי ממשלתי, במשך שנים", מוסיף וכותב חמוד לשר אביטן ומבהיר כי "לא נוכל להרשות בזבוז של התקציב הזעום שלנו, שיוצא מארנקיהם של תושבים נבגדים שספגו מכה כלכלית במשבר הקורונה לטובת הילולה. אגב, אפילו את הכביש המוביל לקבר לא תקצבה הממשלה במלואו ולכן אין גישה למקום". 

בקרב מארגני האירוע, והמתפללים הקבועים נרשם זעם רב על ראש המועצה. המארגנים טענו כי ראש המועצה "משתמש בנו כבני ערובה", בכך שבפועל הוא לא מתקצב את אירוע ההילולה, אולי רק חלק זעיר מאבטחת המקום והתקציב העיקרי מגיע מאנשים פרטיים שקרובים למקום. 

שמואל קליינמן, מתפלל קבוע על הציון ואף מגיע ביום כיפור מידי שנה לציון אומר ל'בחדרי חרדים': "ראש המועצה לוקח את הקבר כבן ערובה".

הוא מספר עוד כי "ביום הבחירות התפללנו על הציון שהוא ייבחר לראשות המועצה, עכשיו אנחנו מצפים שהקבר יהיה פתוח בהילולא".

עוד אומר קליינמן ל'בחדרי חרדים', כי "אנחנו לא מכירים תקצוב שלו להילולה. באיזה רשות הוא יכול לסגור את הקבר? זה שייך למשרד לשירותי דת".

קליינמן דורש ואומר כי "אנחנו מצפים כמתפללים קבועים, לאפשר לנו להתפלל ולהגיע כמידי שנה לשאת תפילה ושלא יסגור את הקבר. אנחנו מרגישים שהוא מתנכל למקום, ומה שהממשלה עושה לו - לא קשור להילולא".

מראש המועצה נמסר ל'בחדרי חרדים, כי "בעקבות בגידת הממשלה והייבוש התקציבי שיוצר עומס כספי על הקופה המדולדלת של הרשויות הדרוזיות והצ'רקסיות, לא נוכל לקיים את ההילולה השנתית של רבי ישמעאל כהן גדול".

המכתב ששיגר ראש המועצה

רבי ישמעאל כהן גדול קבר ישמעל כהן גדול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד