י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
בני 16 בלבד

עונשי מאסר לצעירים שביצעו מתקפות סייבר ברחבי העולם

בזמן שהיו בני 16 בלבד, ביצעו השניים מתקפות סייבר עבור לקוחות ברחבי העולם - באמצעותן הרוויחו מאות אלפי שקלים. אמש גזר בית המשפט מספר חודשי מאסר על שני החשודים

עונשי מאסר לצעירים שביצעו מתקפות סייבר ברחבי העולם
אילוסטרציה. (למצולם אין קשר לכתבה) צילום: pixabay

בית משפט השלום בכפר סבא גזר אמש (שלישי), עונשי מאסר של שישה חודשים, שירוצו בעבודות שירות, וקנס בסך 25,000 שקלים - על שני צעירים שהרוויחו מאות אלפי שקלים באמצעות אתר שהפעילו, בו סיפקו מתקפות סייבר לפי דרישת לקוחות ברחבי העולם.

על פי כתב האישום, בשנת 2014 תכננו השניים להקים אתר אינטרנט, בסיוע של משתמשי אינטרנט נוספים אשר יציע תמורת תשלום מתקפות סייבר על שרתים ברחבי העולם. הנאשמים תכננו לשווק את האתר ללקוחות פוטנציאליים באמצעות פרסום באינטרנט.

במשך שנתיים וחצי ביצעו השניים כ-2 מיליון מתקפות סייבר כלפי שרתים עבור 8,000 לקוחות, שבתמורה העבירו להם סכומי כסף גדולים. הסכום הכולל שהרוויחו שני הצעירים באמצעות מתקפות הסייבר עמד על 613,000 $.

השניים, שבזמן ביצוע הבירות היו קטינים מתחת לגיל 16, הם בעלי ידע ויכולות בתחום המחשבים.

על פי כתב האישום, השניים חברו לצורך ייזום וקידום תכנית עבריינית מתוחכמת ומורכבת שנועדה להביא להם ממון רב. הם הקימו אתר ובו הציעו בתשלום לבצע מתקפות סייבר על שרתים. הם דאגו להסוות את פעילותם במגוון רחב של דרכים. לקוחות האתר שילמו לנאשמים כסף רב על מנת ליהנות משירותי התקיפה של האתר.

בעקבות מתקפות הסייבר שביצעו השניים, נמנעה גישתם של לקוחות ומשתמשים שונים לאתרי אינטרנט וארגונים ברחבי העולם שנאלצו להסיט משאבים לצורך טיפול במתקפות.

סייבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד