י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הצוות הרפואי התרשל?

משפחה חרדית תובעת מיליונים מהמדינה

בטענה לרשלנות רפואית מצד בית החולים ברזילי שגרמה להולדת בתם התינוקת במוות קליני ובשל כך היא סובלת ממאה אחוזי נכות שילוו אותה לאורך חייה, הורים חרדים תובעים את בית החולים במיליוני שקלים | ביה"ח בתגובה: "התביעה תלמד ומענה ינתן בבית המשפט"

משפחה חרדית תובעת מיליונים מהמדינה
אילוסטרציה צילום: pixabay

הורים חרדים תובעים את בית החולים בריזלי באשקלון בגין מחדלים שהובילו לכך שביתם נולדה במוות קליני ועקב כך נגרם לה נזק מוחי בלתי הפיך.

"שורה של מחדלים וכשלים במהלך הלידה גרמו לכך שהעובר סבל ממחסור חמור בחמצן שגרם לנזק מוחי בלתי הפיך. הצוות הרפואי הציג חוסר מקצועיות וגישה חובבנית כשלא התייחס כלל, משך שעות לפני הלידה, להאטות חוזרות בקצב פעימות לב העובר". כך קובע פרופ' ישראל טלר, מומחה ברפואת נשים, מיילדות ואולטרסאונד בתביעת מיליונים שהגישו הפעוטה והוריה, לבית משפט המחוזי מרכז באמצעות עו"ד דותן לינדנברג.

מהתביעה עולה כי האם הצעירה, התקבלה לפני כארבע שנים למיון יולדות בבי"ח ברזילי עקב דימום, למרות שעד אז מעקב ההיריון היה תקין. למחרת, כשהובחן מיעוט במי שפיר, הוחלט לזרז את הלידה ורק מספר שעות אחר כך, לאחר שאובחנה בעיה חמורה בקצב לב העובר, היולדת נלקחה בדחיפות לניתוח קיסרי. כתוצאה מהניתוח נולדה תינוקת במצב של מוות קליני ולאחר החייאה ועיסוי לבבי, הועברה לפגיה כשהיא סובלת מפגיעה מוחית ומפגיעה רב מערכתית.

עם שחרורה מביה"ח התברר כי היא סובלת מאיחור התפתחותי משמעותי, מבעיות נשימה ומאי חיבור עצמות הגולגולת ועוד.

עו"ד דותן לינדנברג

פרופ' מומחה מטעם התביעה קובע כי למרות שמשעות הבוקר אובחן שוב ושוב כי העובר סובל מהאטות שהלכו והחריפו בקצב הלב, הצוות הרפואי בביה"ח המתין כמעט עד השעה 16:00 אחה"צ, לביצוע ניתוח קיסרי בהול. ההמתנה המיותרת גרמה למחסור ממושך באספקת חמצן לעובר ולפגיעה מוחית בלתי הפיכה.

המומחה הוסיף כי הצוות הרפואי פעל בניגוד להנחיות האיגוד הישראלי למיילדות בכך שלא ביצע החייאה לעובר, לא ערך דיון עם רופא בכיר ולא ניסה לחלץ העובר. לדעת המומחה, נוכח נתוני ניטור העובר באמצעות המוניטור, היו חייבים לבצע ניתוח קיסרי לפחות שעתיים לפני המועד שבוצע ובכך למנוע את המחסור החמור בחמצן והנזק המוחי.

למרות שבהמשך נמצא כי התינוקת סובלת מבעיה גנטית גם רופא קופת חולים שגילה זאת, קבע בבירור כי הנזק המוחי והתפתחותי נגרם כתוצאה מהאירועים במהלך הלידה.

פרופ' אבינועם שופר, מומחה בנוירולוגיה והתפתחות הילד קבע גם הוא בחוות דעת מטעם התביעה כי הבצקת המוחית והפגיעה הרב מערכתית נגרמו כתוצאה מהמחסור הממושך בחמצן. כיום התינוקת סובלת מנכות בשיעור של 100 אחוזים והיא תלויה לצמיתות במלווה צמוד 24/7 ובאמצעים ואביזרים רבים.

בא כוחה של בני המשפחה עו"ד דותן לינדנברג, העוסק בתביעות בתחום הרשלנות הרפואית, טוען בתביעה כי רשלנות הצוות הרפואי בביה"ח, נובעת בין היתר מכך שלא ביצע הבדיקות כנדרש ולא אבחן כראוי את הממצאים הרפואיים שהתגלו בבדיקות. כמו כן נטען כי הצוות לא פעל כמצופה מצוות רפואי סביר.

בתביעה נטען כי בשל מצבה הרפואי המורכב התהפכו חייהם של הוריה מקצה לקצה: הם נדרשים וידרשו עד סוף חייהם, להשגיח, לטפל ולעזור לה באופן מוגבר וחריג גם על חשבון העבודה.

בני המשפחה תובעים מבית המשפט לפסוק להם פיצויים של מיליוני שקלים עבור אובדן השתכרות, זכויות סוציאליות ופנסיה, טיפולים והוצאות רפואיות, הוצאת שיקום וסיעוד, הוצאות ניידות, רכישת ציוד ואביזרי שיקום, התאמת דיור, כאב וסבל ופיצוי בגין עבור קיצור תוחלת חיים של בתם.

יצוין כי טרם הוגש כתב הגנה.

מדוברות בית החולים ברזילי נמסר ל'בחדרי חרדים': "התביעה הגיעה לפני זמן קצר. התביעה תלמד ומענה ינתן בבית המשפט".

תביעת פיצויים רשלנות רפואית בית חולים ברזילי עורך הדין דותן לינדנברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד