י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
מיעלים את השירות

ברשות האוכלוסין מציגים: ספח תעודת זהות דיגיטלי

חדש מטעם רשות האוכלוסין: ספח תעודת זהות דיגיטלי. הספח הדיגיטלי דומה במראהו לספח הנוכחי, אולם יופיע כקובץ PDF. הפרטים על הספח זהים לחלוטין לאלה המופיעים על הספח הרגיל והמוכר ומעודכנים לרגע ההפקה

ברשות האוכלוסין מציגים: ספח תעודת זהות דיגיטלי
תעודה מזהה. אילוסטרציה צילום: Aviv Shiloh & Roy Tal/Flash90

רשות האוכלוסין וההגירה, בשיתוף עם ממשל זמין וישראל דיגיטלית, השיקה השבוע ספח תעודת זהות דיגיטלי. הספח הדיגיטלי דומה במראהו לספח הנוכחי, אולם יופיע כקובץ PDF. הפרטים על הספח זהים לחלוטין לאלה המופיעים על הספח הרגיל והמוכר ומעודכנים לרגע ההפקה.

בנוסף, נוספה הערה בולטת בראש הספח כי מדובר במסמך דיגיטלי שהופק מהמערכת הממשלתית של רשות האוכלוסין. מדובר בתוצר שהוא תולדה של עבודה משותפת וארוכה של רשות האוכלוסין וההגירה, ממשל זמין וישראל דיגיטלית.

הפקת הספח הדיגיטלי מתווספת להפקת ספח רגיל. מבקש הספח יוכל להיכנס לאתר רשות האוכלוסין וההגירה וכבר בעמוד הראשי יוכוון לעמוד הרלוונטי לקבלת המידע והשירות ומשם ייכנס לאיזור האישי שלו. באיזור האישי יעבור הליך הזדהות קצר שיאפשר לו ביצוע פעולות שונות המתייחסות אליו אישית.

באיזור האישי ניתן כבר היום לבצע שינוי מען אונליין (השינוי מתבצע במערכות באותו רגע) ומתן שם לנולד. אולם זו פעם ראשונה שמסמך שאנו רגילים לקבל באופן פיזי, יוצג כקובץ.

רשות האוכלוסין וההגירה פנתה לכלל הגופים הציבוריים במכתב המסביר את השינוי ואת העובדה שמדובר בתיעוד רשמי המופק על ידה.

התהליך הוא ביטוי למדיניות משרדי הממשלה להוביל את כלל השירותים לדיגיטציה ולהפחית את הצורך בהגעה אישית ללשכות - "שירות מהבית".

אורן אריאב, סמנכ"ל טכנולוגיות דיגיטליות ומידע ברשות האוכלוסין מסר כי "מהלך השקת הספח הדיגיטלי הוא מהלך משמעותי מאד לנו כמשרד, ובעיקר לנו כחברה המתקדמת עם עולם הדיגיטציה. זוהי אמירה ברורה שאנו ניצבים בקדמת הדיגיטציה ומתאימים עצמנו לעולם של היום, שבו ניתן לקבל שירותים ללא צורך בלשכה פיזית, בזמן הנוח לך ובמקום המתאים לך".

תעודת זהות רשות האוכלוסין וההגירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד