י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חמישה חודשי געגוע

הכלה התחננה לשר: "אני רוצה את המשפחה שלי בחתונה"

ראיון בלעדי ל'בחדרי נשים' עם הכלה שמשתוקקת להיפגש עם הוריה לאחר חמישה חודשי געגוע • היא מספרת איך הסתדרה כשהיא בישראל והוריה בארגנטינה ואינם מקבלים אישור לטוס לישראל לחתונתה

הכלה התחננה לשר: "אני רוצה את המשפחה שלי בחתונה"
מטוס נוחת צילום: pixabay

רחלי היא בחורה ארגנטינאית תושבת ארגנטינה בת 24, שהתארסה בישראל בראשית ימי פרוץ מגיפת הקורונה בישראל ללא נוכחות הוריה, כעת היא לפני חתונתה ולאחר מאבק ארוך ומטלטל היא מתבשרת על כך שהוריה ושאר בני המשפחה הורשו לבוא הנה לחגוג יחד עמה בשמחת כלולותיה. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' היא מספרת את אשר עבר עליה בחודשים האחרונים ועל המאבק העיקש שניהלה כדי ששמחתה תהיה מושלמת.

את מארגנטינה מה את בעצם עושה בישראל?

"זה התחיל לפני חמישה חודשים, כמו כל בחורה רווקה שנמצאת בתקופת שידוכים בכל יום מקבלת הצעות על בחורים, אחד מתאים, אחד פחות מתאים, עד שהגיע אותו ערב, התקשרו לאימי והציעו לה בשבילי בחור ישיבה מישראל, אימי שוחחה איתי על השידוך ומפני שהיתה זאת אחת הישיבות הטובות, החלטנו שלא מוותרים. אבל איך, מה לטוס? עם מי?? משמים הזדמנה לידי מודעה על ארגון טוב שעושה טיול מאורגן לארץ ישראל, ביררתי את כל הפרטים על הטיול ואז החלטנו שאני ייסע, הטיול תוכנן לעשרה ימים ומיד חוזרים לארגנטינה, נפרדתי מהוריי וסיכמנו שאם השידוך יתאים אז נפגש באירוסין... נשיקות חיבוקים וטיסה נעימה".

"כשהגעתי לישראל", היא מספרת ל'בחדרי חרדים', "מיד למחרת התחלנו פגישות כשראיתי שיש כיוון טוב וחיובי אז סיכמתי עם הורי להאריך את הכרטיס טיסה חזור לתקופה של חודש, לאחר כמעט חודש הגיע המזל טוב היה זה חג פורים וסגרנו ווארט בשעה טובה".

איך ההרגשה של כלה לסגור ווארט בלי הורים, אחים וחברות? 

"בווארט היינו אני ואחי שלומד כאן בישיבה בישראל, ועוד משפחה וחברים שגרים בישראל הם הגיעו במקום ההורים והאחים שלי. זה היה ניסיון לא פשוט. אבל ה' מסדר לנו את העניינים ולא אנחנו. סיכמנו שאת השמחה עם ההורים וכל המשפחה נעשה באירוסין שיתקיימו לאחר חג פסח כך שבינתיים אוכל לטוס למשפחה שלי בארגנטינה".  

מתי תכננת לחזור לארגנטינה? אחרי הווארט?

"תכננתי להישאר כמה ימים אחרי פורים ואז לחזור להורים שלי. אך הופיעה הקורונה שלא חלמנו עליה, כשרציתי לקבוע טיסה בחזרה לארגנטינה, לא כך כך יכלתי נורא פחדתי שאני לא אוכל לחזור אח"כ לארץ לחתונה, עקב המצב, לאחר דיונים עם משפחתי החלטנו להתייעץ ולשמוע דעת תורה. העברתי את השאלה לשר התורה ר' חיים קנייבסקי ותשובתו הייתה תישארי בישראל וה' יעזור".

אז כשאנחנו היינו בסגר בישראל עם כל המשפחות שלנו, מה את עשית ומה את עושה בעצם עד היום איפה את גרה?

"ברוך ה' יש הרבה שליחים טובים, לפעמים מתארחת אצל דודים שלי שגרים כאן בארץ, עכשיו ספציפי, אני נמצאת אצל חברים של המשפחה שלי, שהם ממש כמו משפחה שלנו. אנשים מדהימים שמסייעים לי בהכל".

מה עשית עם העבודה שלך? את הרי מורה?

"במקום עבודתי, מי שהיא עובדת קבועה, יש לה את האפשרות לקחת חופשה בת שישה חודשים ועד שנה. כשהחלטתי לטוס לארץ, הודעתי להם שאני לוקחת שישה חודשים חופש. לא יודעת למה לקחתי חצי שנה, מרגישה שה' החליט לי, כי ידע עד כמה אזדקק לחופש הזה".

שתפי אותנו, אנחנו בישראל כמעט לא זוכרים מהקורונה מה קורה עם החתונה שלך כבר עבר הרבה זמן, ההורים הגיעו? נפגשת איתם?

"לא, עד היום לא ראיתי אותם זה לא קל, בארגנטינה המצב עדיין קשה מי מדבר על טיסות,(אמנם יש טיסות אך רק לאזרחי ישראל) אני מאוד מחכה שההורים יגיעו ונשמח כולנו יחד, אבל הבנתי שאין לנו אלא להתפלל לה' שיציל וירפא גם את כל העולם כדי שההורים שלי יוכלו להגיע".

יש מישהו שמנסה לדאוג למצב? ניסיתם לדבר עם משרד החוץ?

"בוודאי, כל השבועות האחרונים אנו עסוקים בלנסות להביא את ההורים והאחים שלי לארץ שישמחו איתי בחתונה, והדבר לא פשוט בכלל, היינו צריכים להביא הרבה טפסים, כמו למשל אישור נישואין, הזמנה של החתונה, אישור שאני יהודייה, ובזמן הזה של הקורונה הכל סגור בארגנטינה והיה קשה מאוד להשיג את האישור, כאשר היה לנו את כל מה שביקשו ממני, דיברנו עם כל האנשים האפשריים, כולם רצו לעזור, כל מי שקשור למשרד החוץ, אריה דרעי ששמע על המקרה נכנס אף הוא לתמונה ועזר רבות בכדי להוציא להורים ולאחים שלי אישור כניסה לארץ. מפני שאישורים נותנים רק לעולים, או לאזרחים".

איך ההורים והאחים שלך מגיבים לכל הסיפור?

"די קשה לכולנו כי אנחנו במשפחה מאוד רגישים ומשפחתיים. אחי הקטנים ממש מתגעגעים אלי ואף שואלים אותי בטלפון: "רחלי מתי תבואי"? ואני מה אני יגיד ... אני ממש מתגעגעת למשפחה שלי וגם הם אלי".

תוך כדי הראיון רחלי מקבלת טלפון מרגש! שתפי את הגולשים מה אמרו לך:

"בקול קטוע ומרוגש  אומרת רחלי; קיבלתי סוף סוף את הבשורה המשמחת שאחר מאמצים יוכלו ההורים שלי להגיע לארץ ישראל עם אחיי ואחיותיי. אמנם עם הגבלות שהם יצטרכו לשהות בבידוד שבועיים מיד כשהם ינחתו בישראל. לשם כך הם חתמו אתמול על כל הטפסים והצהרה היכן הם ישהו במשך הבידוד כדי שיוכלו לבוא במהרה".

נו אז מתי הם נוחתים בארץ? ואיך?

"בעזרת ה' הם אמורים לנחות מחר, ביום חמישי בערב, הם יגיעו במטוס שבעיקרון זה טיסה של שוחטים לארגנטינה, העיקר שברוך ה' יש להם את האפשרות להגיע לחתונה שלי, ואני לא מוותרת על אף אחד מהמשפחה שלי!".

יש כבר תאריך לחתונה?

"בעזרת ה' שהכל ימשיך כשורה, החתונה נקבעה לכ"ט סיוון בשעה טובה".

בהזדמנות הזו הייתי שמחה להודות; לשר הפנים אריה דרעי וכל עוזריו הנאמנים, לסיסו ממשרד החוץ, למזכירה שלו סופיה, וגם לדודה חני. תודה לכולכם מעומק הלב. וכמובן תודה לבורא עולם על כל הטוב שגומל איתנו כל החיים.

שיהיה הרבה מזל טוב ובנין עדי עד. והעיקר שתהיה חתונה שמחה ומאושרת והרבה הרבה מזל טוב.

ארגנטינה קורונה אריה דרעי משרד החוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד