ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024

הגרי"מ לאו נבחר לנשיא מוסדות 'יד הרב הרצוג'

'יד הרב הרצוג' - מוציאה לאור של האנציקלופדיה התלמודית ומכון התלמוד הישראלי השלם. הרב לאו הזכיר את הקשר המיוחד שהיה לו עם הרב הרצוג זצ"ל, כאשר היה תלמיד ישיבה צעיר

הגרי"מ לאו נבחר לנשיא מוסדות 'יד הרב הרצוג'

בטקס צנוע ומרגש, בחרה ישיבת מוסדות 'יד הרב הרצוג' - המוציאה לאור של האנציקלופדיה התלמודית ומכון התלמוד הישראלי השלם, בגרי"מ לאו, הרב הראשי לישראל לשעבר ורבה הראשי של תל אביב יפו, לכהן פאר כנשיא המוסדות.

עם סיום הליך הבחירה, הביע הגרי"מ לאו את התרגשותו מהזכות הגדולה שנפלה בחלקו לעמוד בנשיאות מוסדות 'יד הרב הרצוג' בצוותא חדא עם הנשיאים הרב פרופ' נחום רבינוביץ', ראש ישיבת מעלה אדומים, שהינו יו"ר האנציקלופדיה התלמודית, והרב שבתאי רפפורט ראש ישיבת ההסדר באפרת וראש המכון הגבוה ללימודי יהדות בבר אילן, שהינו יו"ר מכון התלמוד הישראלי השלם.

במהלך דבריו הזכיר הגרי"מ לאו את הקשר המיוחד שהיה לו עם הרב הרצוג זצ"ל, כאשר בהיותו תלמיד ישיבה צעיר היה ממונה על המניין שהתקיים מידי יום ביומו בביתו של הרב הרצוג. "אני רואה בזה סגירת מעגל מכובדת ומקווה לסייע ככל שאוכל לקידום האנציקלופדיה התלמודית ורעיונותיה", אמר בהתרגשות.


בהמשך האירוע נשא דברים הרב פרופ' אברהם שטיינברג – מנהל מוסדות יד הרב הרצוג ויו"ר המערכת של האנציקלופדיה התלמודית, אשר סקר את פעילותה ותוכניותיה לעתיד של האנציקלופדיה, תוך שהוא מציין בסיפוק שעם הופעת כרך ל' בעוד כשנה, יושג היעד החשוב של הופעת כרך מידי שנה בשנה (כרך כז יצא עם כניסתו של הרב שטיינברג לתפקיד לפני שלוש שנים).

גם בדברי שאר המשתתפים באירוע הנכבד הושם דגש על הכוונה להוציא כרך חדש בכל שנה ושנה. לאור התחדשות מרעננת זו הציבור הרחב ימשיך להיות שותף מתמיד ברכישת הכרכים החדשים. יצירה ספרותית חשובה זו היא יסוד מרכזי וחשוב בארון הספרים הביתי ובכל ספריה תורנית המכבדת את עצמה.

כמו כן, העמותה צרפה אל שורותיה חברים חדשים: רו"ח ישראל גור, הרב ברל ווין רב בית כנסת הנשיא בירושלים שהיה רב קהילה בארצות הברית, וקלטות שיעוריו עדיין משמשות את ציבור אוהבי התורה ברחבי העולם , עו"ד חגי קירשנבאום, הרב שבתאי רפפורט ראש ישיבת ההסדר באפרת וראש המכון הגבוה ללימודי יהדות בבר אילן, הרב פרופ' נחום רקובר, שהיה משנה ליועץ המשפטי לממשלה ופרופ' מנחם שטיינר שהינו הרקטור של מכון לב. חברים אלה מכהנים לצידם של חברי ההנהלה הקיימת הכוללת את: הסמנכ"ל היוצא שנשא על כתפיו את ניהול האנציקלופדיה בשנותיה הקשות, הרב אהרן באט, עו"ד שלום וסרטיל, הרב נחום זוין שליט"א נכדו של הרב שלמה זוין זצ"ל, המייסד והעורך האגדי והמפורסם של האנציקלופדיה התלמודית.

העמותה ציינה את פועלו הרב של הרב הוטנר ז"ל, מנכ"לה של האנציקלופדיה מיום היווסדה, שהלך לעולמו בשנה זו, מתוך הערכה רבה לפועלו עד יומו האחרון.

במסגרת סקירת הפעולות שהעמותה הייתה עסוקה בהן בשנה האחרונה, תחת המטרה של הפצת משנתו והיכרות עם אישיותו של הגאון הרב יצחק אייזק הלוי הרצוג זצ"ל, תאר הרב פרופ' שטיינברג את הכינוס הבינלאומי להלכה ישומית שהתקיים בשנה החולפת, וההדים החיוביים הרבים שבאו בעקבותיו, תוך שהוא מציין את מעורבותו הפעילה של השר יצחק (בוז'י) הרצוג אשר דלתו פתוחה תמיד לכל צורכי האנציקלופדיה והתפתחותה.


בישיבה השתתפו גם הרב אורי דסברג מרכז המערכת, הרב אפרים רוטמן ראש המערכת של מכון התלמוד הישראלי השלם, עו"ד חנה חובב היועצת המשפטית של מוסדות יד הרב הרצוג, מנהלת המשרד פסיה שיף, רו"ח מרדכי וילק – מנהל החשבונות של המערכת והסמנכ"ל חיים פלק.

בפני המשתתפים הוצגו הספרים הנלווים לאנציקלופדיה התלמודית, הבנויים על ערכים מהאנציקלופדיה בעיבוד חדש עם השלמות ושינויי סגנון, ובכללם 'הפרשה בהלכה', 'אוצר חנוכה', 'הגדה של פסח', 'מחזור ליום כיפור', 'ערכי האנציקלופדיה התלמודית' למסכתות מועד קטן, חגיגה, יבמות וכתובות, וכן שני חלקי הספר 'משואה ליצחק'.

חיים פלק הביא בפני הנוכחים את תמונת המצב בעניין שיווק הספרים תוך שהוא מציין לשבח את ההתקשרות עם ספרי 'אור החיים' שלקחו את הדפסת האנציקלופדיה והספרים הנלווים לה למשימה מרכזית בתוכנית השנתית שלהם. לשמחתנו, אמר פלק, שמונת החודשים האחרונים היו הצבעה על כיוון חיובי משמעותי שבהם נמכרו למעלה מ- 10,000 כרכי האנציקלופדיה, הן כסטים שלמים והן כספרים בודדים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד