י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"דברים חצופים וחסרי אחריות"

סוער בימין: גינויים חריפים למתקפה נגד הנשיא טראמפ וקושנר

"טראמפ וקושנר הוכיחו במתווה שהם אינם ידידים של מדינת ישראל", כך אמר יו"ר מועצת יש"ע לעיתון 'הארץ' ועורר סערה בימין | ראש הממשלה ויו"ר הכנסת גינו מיידית את הדברים הקשים שעלולים לפגוע ביחסים | נתניהו: "מגנה בתוקף" | לוין: "כפיות טובה שאין כדוגמתה, נזק גדול"

סוער בימין: גינויים חריפים למתקפה נגד הנשיא טראמפ וקושנר
נתניהו/לוין/אלחיאני צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/צילומסך כאן 11

סוער בימין הישראלי בעקבות דברים שאמר ראש מועצת יש"ע, דוד אלחיאני בראיון לאתר 'הארץ' נגד הסיפוח המתוכנן. ראש הממשלה ויו"ר הכנסת מגנים בחריפות את הדברים. 

אלחיאני אמר ל'הארץ' כי "טראמפ וקושנר הוכיחו במתווה שהם אינם ידידים של מדינת ישראל ולא חושבים על האינטרסים הביטחוניים וההתיישבותיים של מדינת ישראל. כל מה שמעניין אותם במתווה זה לקדם את האינטרס שלהם לקראת הבחירות הקרובות כך שיסייע לטראמפ".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב בחריפות לדברים שעלולים לפגוע ביחסים הטובים בין ישראל לארה"ב ואמר: "אני מגנה בתוקף את דבריו של יו"ר מועצת יש"ע. הנשיא טראמפ הוא ידיד גדול של מדינת ישראל. הוא הוביל מהלכים היסטוריים לטובת מדינת ישראל ובינהם: הכרה בריבונות ישראל ברמת הגולן, הכרה בירושלים כבירת ישראל, העברת השגרירות האמריקנית לירושלים והכרה בחוקיות של מפעל ההתיישבות ביו"ש".

אלחיאני. (צילומסך כאן 11)

לדברי נתניהו, "חזון השלום של הנשיא טראמפ כולל הכרה בישראל כמדינה יהודית, שליטה ביטחונית של ישראל בכל השטח מערבית לירדן, ירושלים מאוחדת, פירוק החמאס מנשקו, מניעת כניסת פליטים לישראל ועוד. מצער שבמקום הכרת הטוב יש מי שמתכחש לידידות זו שלא הייתה גדולה ממנה".

יו"ר הכנסת יריב לוין היה חריף ובוטה יותר בתגובתו וכתב: "דבריו החצופים וחסרי האחריות של דוד אלחייני על נשיא ארה״ב ראויים לכל גינוי וביקורת. בכל הכבוד ליו"ר מועצת יש"ע, עליו להודות לנשיא טראמפ על פועלו האדיר לטובת מדינת ישראל ולטובת ההתיישבות".

"דבריו של אלחייני מבטאים כפיות טובה שאין כדוגמתה, וגורמים נזק גדול", כתב יו"ר הכנסת, "דווקא בימים של מאמץ חשוב לקידום מהלך היסטורי של החלת ריבונות".

בנימין נתניהו יריב לוין דוד אלחיאני דונלד טראמפ ג'ארד קושנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד