י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
יש דין ויש דיין

חרדי השמיץ את גרושתו וישלם לה כסף רב

חרדי שהשמיץ את גרושתו והוציא לעז על הגט שנתן ובכך גרם לה לעגמת נפש בטרם נישאה לבעלה השני, נתבע בבית משפט שפסק לה פיצוי כספי גבוה וגלגל עליו את הוצאות המשפט | עו"ד אוסדיטשר שייצג את האשה ל'בחדרי': "זהו תמרור אזהרה לכל גבר שחושב שיעשה דין לעצמו"

חרדי השמיץ את גרושתו וישלם לה כסף רב
אילוסטרציה צילום: pexels

תקדים משפטי: גבר חרדי שנתן גט לאשתו וטען לאחר מכן שזהו גט פסול, חויב לשלם לגרושתו 200,000 ש"ח.

ראשיתו של הסיפור הוא לפני מספר חודשים, כאשר גבר חרדי שעמד בפני גירושין, ברח לחו"ל על מנת שלא לתת גט, ובכך עיגן את אשתו. לאחר מבצע מורכב הוא הושב ארצה בסיוע בית הדין הרבני לעגונות, ונתן גט בבית הדין.

לאחר תקופה הוא שמע שגרושתו עומדת להינשא בשנית ובערב החתונה פנה אל חתנה המיועד ואמר לו שהגט שנתן הינו גט מעושה, ובשל כך אינו כשר.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי יתירה מזאת, הוא פרסם כי האשה עומדת להנשא בניגוד להלכה, וכתוצאה מכך התארגנו הפגנות מול ביתה ומול בית חתנה והם אף נאלצו להעתיק את מקום החתונה למקום סודי על מנת שלא יפריעו למהלך התקין של החתונה.

האשה החליטה לתבוע את בעלה לשעבר בבית המשפט בשל עוגמת הנפש שנגרמה לה, כתוצאה מסרבנות הגט וכתוצאה מהלעז שהוציא על הגט. כמו כן, היא תבעה אותו בגין לשון הרע כיוון שהוציא לעז על הגט.

עו"ד אוסדיטשר.

עו"ד משה אוסדיטשר שייצג את האשה טען כי האשה, שמנהלת אורח חיים חרדי, נפגעה קשות כתוצאה מהסיפור ודרש סכום מוגדל של כמאתיים אלף שקלים.

ואכן, בפסק דין תקדימי פסקה השופטת כי על הנאשם לשלם לגרושתו את הסכום הנ"ל, למעלה מ-45 אלף שקלים בעבור תקופת העיגון ולמעלה מ-142 אלף שקלים בעבור לשון הרע ובנוסף גם 35 אלף שקלים בגין הוצאות משפט.

בפסק הדין ציינה השופטת כי "הפרסום נעשה על ידי הנתבע על מנת למנוע מהתובעת להמשיך בחייה, להכיר חתן, לשקם את חייה ולהנשא בשנית. מחומר הראיות עולה כי הנתבע נקט בתכנית פעולה מתוכננת על מנת להשיג לעצמו יתרונות כלכליים עת מצא לסחוט את התובעת ערב חתונתה באמצעות פנייה עקיפה אל חתנה המיועד. חוסר תום לבו של הנתבע זועק לשמיים וניכר כי מטרתו הייתה לפגוע בזדון בתובעת מתוך כוונה ברורה של סחיטה".

עו"ד אוסדיטשר מסר ל'בחדרי חרדים' כי "יש לדבר מחיר, אף אחד לא מוציא שם רע על בתי הדין הרבניים ועל ההחלטות שלהם. זהו תמרור אזהרה לכל גבר שחושב שיעשה דין לעצמו".

בנוסף, בתום הדיון ציין הנתבע כי בדה את הדברים מליבו וכי הגט שנתן אכן כשר.

גרושה תביעת לשון הרע גט מעושה משה יצחק אוסדיטשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד