ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

סיכום ותיעוד: כך חגגו שבועות במחיצתו של זקן הפוסקים

כמידי שנה עשה הגר"מ שטרנבוך את חג השבועות במחיצת תלמידיו בישיבתו בבית שמש | שיחת החיזוק, המקום המיוחד שהוקצה לו, וגם, הבחור שהפתיע והבטיח לראש הישיבה ללמוד שלושת אלפי דפי גמרא ומה הייתה תגובתו

סיכום ותיעוד: כך חגגו שבועות במחיצתו של זקן הפוסקים
שבועות בישיבתו של הגר"מ שטרנבוך צילום: י.נ.ק.

כמידי שנה בשנה, הגיע זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך, לשהות בחג השבועות עם תלמידיו בישיבתו בבית שמש.

בעקבות מצב ה'קורונה', העמידו מטעם הנהלת ישיבתו של הגר"מ שטרנבוך, מתחם מיוחד בתוך בית המדרש למקום שהותו של ראש הישיבה - עם כניסה נפרדת, כאשר כל המקום הוקף בגדרות ומחיצות, ובמקביל אף הועמדו נאמני קורונה מטעם הישיבה ששמרו על הסדר.

במהלך לוגיסטי מורכב, הקיפו בישיבה את כל אזור המתחם בו שהה זקן הפוסקים במהלך החג והשבת, כולל המעברים וכדו', בכדי שהגישה לראש הישיבה תהיה רק באמצעות מחיצה שתפריד בינו לבין בני הישיבה.

כזכור, ישיבתו של הגר"מ שטרנבוך זכתה להיות מהנחשונים שפתחו את הישיבה עבור התלמידים כבר לפני למעלה מחודש, כאשר הישיבה חולקה למספר אגפים וקפסולות בלא אפשרות של מעבר מאגף לאגף.

במהלך חג השבועות המרומם שעבר על בני הישיבה, השתתף ראש הישיבה הגר"מ שטרנבוך בחלק מסדרי הלימוד, ועם כניסת החג בין מנחה למעריב מסר שיחה בהיכל הישיבה בעניינו של יום ובקדושת החג, ובענייני קבלת התורה. כמו כן אף מסר שיחת חיזוק מיוחדת עם נעילת החג.

מנהג מיוחד הונהג בישיבתו של זקן הפוסקים הגר"מ שטרנבוך – עפ"י הוראתו, להפסיק פעם אחת באמצע סדר הלימוד בהיכל הישיבה בליל שבועות, ולשורר שירי התורה, כפי שהיה נהוג בישיבת רבו של הגר"מ שטרנבוך - הגה"צ רבי משה שניידר זצ"ל.

כמידי שנה - לפנות בוקר של יום השבועות, נכנס ראש הישיבה למקומו במזרח הישיבה, והוגה בתלמודו עד תפילת שחרית, על מנת לעודד את בני הישיבה להמשיך לשקוד על תלמודם בשעות הקשות של סוף המשמר - עד תפילת שחרית.

יצוין כי זקן הפוסקים מורה לתלמידיו, כי מי שקשה לו להתפלל בכוונה לאחר 'משמר', צריך לכתחילה ללכת לישון בסיום ה'משמר' כדי לאגור כוחות לתפילת שחרית הארוכה. בעקבות כך נוהגים בישיבתו לקיים אף תפילת שחרית בשעה 8:00 בהשתתפות ובראשות ראש הישיבה הגר"מ שטרנבוך.

השנה נרשם אירוע מיוחד במהלך החג, כאשר לאחר תפילת מוסף נכנסו לחדרו של זקן הפוסקים כמה מתלמידי הישיבה וערכו שם סיומים על מסכתות שלמדו בעיון בתקופה האחרונה. בשיאו של מעמד ה'סיום', נכנס לחדרו של זקן הפוסקים, בחור שקנה חתן תורה לראש הישיבה בשמחת תורה האחרון בשלש וחצי אלף דפי גמרא! [כאשר ניתן להשלים גם באמצעות חבורות וכתיבת חידושי תורה], ובישר לראש הישיבה כי כעת זכה להשלים את המעגל ולקיים את התחייבותו עם סיום שלש וחצי אלף דפי גמרא.

הגר"מ שטרנבוך התרגש ובירך את הבחור שיזכה לגדול בתורה, ובאורח נדיר אף ביטא את הערכתו במוצאי החג – כשנתן לו במתנה ספר שחיבר במהלך השנים, והוסיף בו הקדשה בכתב ידו.

חג השבועות הגר''מ שטרנבוך הבדלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד