ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
טור כואב

הגיע הזמן לעשות קץ לסחר המרושע בנשמות של בנות ישראל

סוחרי נשמות - זהו הכינוי האפל של אותם מנהלי הסמינרים האשכנזים - קבוצת עילית מקושרת ומצומצמת, ובעיקר גזענית. אותם מנהלי הסמינרים עברייני נשמות מפלים בצורה מבחילה תלמידות ספרדיות בעיקר. אברשה אוחיון בטור כואב במיוחד

הגיע הזמן לעשות קץ לסחר המרושע בנשמות של בנות ישראל
אילוסטרציה צילום: pixabay

כבכל שנה. גם השנה אנו מתקרבים לתקופה בה אנו עדים למראות כואבים של תלמידות ספרדיות שיושבות בבית, לאחר שלא התקבלו לסמינר אליו שובצו. קבלו ספוילר: גם השנה הבעל"ט, לאחר פתיחת השנה, עדיין יישבו עשרות בנות בבית, בעוד חברותיהן יהיו כבר עמוק בתוך שנת הלימודים.

סוחרי נשמות - זהו הכינוי האפל של אותם מנהלי הסמינרים האשכנזים - קבוצת עילית מקושרת ומצומצמת, ובעיקר גזענית. אותם מנהלי הסמינרים עברייני נשמות מפלים בצורה מבחילה תלמידות ספרדיות בעיקר, משלל סיבות וקפריזות.

בטור פה בעיקר אכתוב על תופעת "אפליית ספרדיות" משום שזו האפליה הבולטת, הממושכת והרחבה ביותר, ומשום שמספר נמוך של ספרדיות הוא עדיין סממן משמעותי ליוקרה בתחרות בין המוסדות.

לא פעם אני שומע את השאלה המגוחכת, "מדוע הבנות הספרדיות הולכות ללמוד בסמינרים האשכנזים?" לטעמי זו שאלה מרושעת, ואני אתן לכם לחשוב לבד על המקבילה שלה במאבקים אחרים ולהתעצבן כמוני. אז ראשית חשוב להבין שלא כל הספרדיות אינן מתקבלות, ושתמיד יש אחוז תלמידות ספרדיות שמתקבלות למרות מוצאן. וזה נתון משמעותי, משום שבכל המקרים של אלו שלא התקבלו, מדובר על ילדות שהסמינרים הללו הם המשך טבעי לבית הספר היסודי בו למדו, אליו כל חברותיהן הלכו ובדרך כלל למדו בו גם אחיותיהן הגדולות, האימהות והדודות. הן הפכו לבנות ערובה ליוקרה של המוסד, רק בגלל שם משפחתן.

את השאלות הקשות יש להפנות לאותם מנהלי סמינרים שלהם יש יציע מכובד בגיהינום, הייתכן שכל הבנות נבחנות ורק הספרדיות חלשות?! מעניין איפה לומדות כל התלמידות החלשות של האשכנזים? למה אותן בתי הספר יכולים להכיל ורק התלמידות הספרדיות בחוץ? כמובן שהתשובה הארסית שלהם תהיה שהכל עניין של חינוך, ומידות טובות וכו' אתם יודעים.. תירוצים של סוחרים. של גזענים. של גזע הארי..

זה מזכיר לי את הסיפור על אותם מנהלי סמינרים ושליחיהם שעלו אחרי מותם לשמיים וציינו את המידות והדרך ארץ המשופעת שלהם ומשכך הם דורשים להיכנס לאלתר לגן עדן.. מצטערים, אומנם אתם משופעים במעלות נאמר להם, אולם יש מכסות בגן עדן. לכם אין מקום.

לצערי, זה עמוק בתוך קבוצת רבנים ואנשי חינוך שנותנים דוגמא שלילית לאי הכלה וקבלת החלש. הם אינם מוכנים להוציא את שאלון הבחינה לגורם חיצוני, מקצועי. לא הגיוני ולא סביר שהגוף העורך את הבחינה ובעל הענין יקבע את מי לקבל ואת מי לא לקבל. לא הגיוני!.

כותב השורות, אבשלום אברשה אוחיון. צילום: באדיבות המצלם

 המוסדות הללו, והמנהלים סוחרי הנשמות כאמור, מקבלים רישיון וסמכות ממוסדות המדינה, שאף משבצים אליהם תלמידות (לא בהצלחה יתרה). שלא לדבר על הכסף. אגב כסף – הפתרון של שלילת תקציבים, שהוא ראוי, צריך להיות מכוון מטרה כדי לעקר את האפליה ולא כדי "לסלק אחריות". בדרך כלל לא חשוב להציע פתרונות כמו להציף את הבעיה, אך כאן נראה שחשוב להצביע על הפתרון דווקא משום שנוכחותם של פתרונות קוסמטיים והסדרי ביניים הם, הם המטרה של המנהלים, שמוכנים להפסדים טקטיים ובלבד שהכוח יישאר בידיהם.

שיטת התקצוב בבית ספר יסודי הינה לפי תקן, ומשכך מנהלי בתי הספר רואים בבנות הספרדיות כעציצי תקנים שכל תפקידן הן להיות טובות על מנת למלא את התקנים של הכיתות עבור משרות למורות אשכנזיות בחינוך העצמאי, אולם בסמינרים שבהן התקצוב הוא לפי ראש, אזי אותן הבנות הספרדיות כבר לא רלוונטיות לעציצי תקנים למורות האשכנזיות וכאן תפקידם של סוחרי הנשמות לסנן ולבחור בפינצטה מי לחיים ומי למוות.
השיטה האפלה והמורשעת שלהם מתחילה בזרועות ארוכות שנשלחות שנתיים קודם כבר בכיתות ז' בוחנות ושמות מעקב שכל בסיסו לייצר היצע נמוך וביקוש גבוה.

הגיע הזמן לומר די! נמאסתם! הגיע הזמן לעשות קץ לסחר המורשע הזה בנשמות של בנות ישראל.

גם אנחנו רוצים לקחת את גורלנו בידינו ולפתוח כיתות א' לבנות על מנת להקים מערך בתי ספר בדומה לבנים שם יש לנו ישיבות מצוינות, כאשר כבר בשנות ה-90 המוקדמות זיהה יו"ר תנועת ש"ס הרב אריה דרעי את הקושי ואת האפליה והגזענות של ראשי המוסדות בישיבות, ויחד עם מרן רבינו הגדול הרב עובדיה יוסף זי"ע חוללו מהפכה בעולם הישיבות לבחורים הספרדים וכיום ברוך ה' הכמות והאיכות של בחורי הישיבות הספרדים כ"י, כפולה ומכופלת מאחינו האשכנזים. היום ישנה גאוות יחידה לבן תורה ספרדי, יש לו מסלול מאוד ברור שהוא חפץ לצעוד בו, היצע עצום של ישיבות קטנות וגבוהות העילית שבעילית, הם כבר יודעים שאין להם מה לרעות בשדות זרים וגזענים. לבחורי הישיבות הספרדים יש כיום את הטוב ביותר, כמה שיותר.

וכעת הגיע הזמן, שגם בסמינרים נגיד להם, עד כאן תחום גזענות! מכאן ואילך נקבע אנחנו את הכללים. הטוב ביותר אמור להיות שלנו! זה ברור שאותם סוחרי הנשמות הגזעניים ימשיכו להילחם ולפגוע בניסיונות ולחבל במאמצים. הם רוצים אותנו קטנים. אולם הם שכחו שהיום אנחנו גדולים חזקים ורבים מהם.

וכאן אני פונה בפנייה מתוך ביקורת בונה. אליכם, אלינו, הורים ספרדים. אנא! קחו חלק במהפכה. הושיטו יד. הפסיקו לשלוח את בנותיכם לסמינרים האשכנזים. הפסיקו לנצל את קשריכם, מעמדכם, והשפעתכם המגוונת רק בכדי שהבת שלכם תלמד במוסד שמלכתחילה לא חפץ בה בגלל מוצאה ושם משפחתה. זה פועל הפוך. זה גורם להנצחת הגזענות ויוקרת מעמד סוחרי הנשמות. הפוך!נצלו את קשריכם, מעמדכם, והשפעתכם לטובת המהפכה בסמינרים הספרדים.
באו ותקחו חלק בהצלחה של דור העתיד של הבנות הספרדיות. יש לנו סמינרים טובים יותר ובנות מוצלחות יותר מהם. צריך רק להבין, לרצות, ליישם. ההצלחה כבר תבוא.

הכותב בכאב, אבשלום (אברשה) אוחיון

אבשלום אברשה אוחיון אפליה בסמינרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 71 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד